Her finder du pressemeddelelser fra Kreativitet & Kommunikation. Skriv eller ring til os, hvis du har brug for yderligere kommentarer – nederst på siden finder du vores logo til download.
Der er stigende pres fra internationale annoncører i at forlænge betalingsfrister i forbindelse med pitches og bureausamarbejder.
Robert/Boisen & Like-minded, Uncle Grey, Mensch & Sansir, &Co og NoA løb med guldstatuetterne ved Effie Awards, der afholdtes første gang på dansk jord, torsdag
16.9.2022
Den internationale effektivitetspris, Effie Awards Denmark, har haft åbent for indsendelser frem til september 2022.
En arbejdsgruppe bestående af brancheprofiler, KreaKom, KEA og uddannelsens undervisere står bag revitaliseringen af uddannelsens indhold og navn.
68 profiler fra reklame- og kommunikationsbranchen fra både bureauer og annoncører bliver en del af juryen til den første Effie-prisuddeling i Danmark.
Fire profiler fra reklame- og kommunikationsbranchen er valgt som forpersoner for den danske udgave af Effie, der går under navnet Effie Awards Denmark.
21.4.22
IRM har i dag offentliggjort Det Danske Reklamemarked 2021 udarbejdet sammen med Kreativitet & Kommunikation og Danske Medier Research.
22.3.22
Med til den nye pris følger der nye kategorier og nye fokuspunkter i den samlede score for at vinde en pris. Se kategorierne her.
10.3.22
Den nye platform AdAid.eu er skabt på baggrund af situationen i Ukraine og har til formål at støtte ukrainere i marketing- og kommunikationsbranchen.
I maj 2022 får den rådgivende, kreative branche et nyt samlingspunkt, når Kreativitet & Kommunikation og Dansk Markedsføring flytter sammen i Bredgade.
1.12.21
Charlie Stjerneklar Zacher Tibu tiltræder den 1. januar 2022 jobbet som ny direktør for brancheorganisationen Kreativitet & Kommunikation.
11.6.21
Advertising Effectiveness Award bliver i 2022 afløst af prisen Effie Awards Denmark.
4.6.21
Med virkning fra januar 2022 har direktør, Tine Aurvig-Huggenberger, valgt at fratræde sin stilling for at tage fat på et nyt, personligt livskapitel.
20.4.21
Den samlede online annonceomsætning steg med blot 3,3 procent svarende til 282 mio. kr. i 2020, viser den årlige online markedsstatistik.
9.3.21
Jens Peter Jensen, nuværende formand for Kreativitet & Kommunikation, har valgt ikke at genopstille til genvalg ved generalforsamling senere på måneden.
7.1.21
Kreativitet & Kommunikation har fået ny ansvarlig for analyseområdet med ansættelsen af Carsten Lundsfryd.
26.11.20
Det blev Ørsted som modtog prisen som Årets Markedsfører, mens Grand Prix’en gik til kampagnen IKEA Black Friday (Re)Sale.
5.11.20
Kreativitet & Kommunikation lancerer nu en række konkrete anbefalinger, der er målrettet arbejdsgiverne i branchen.
12.8.20
KreaKom har underskrevet Europa-Kommissionens selvregulerende kodeks, der skal bekæmpe spredning af fake news og disinformation.
28.5.20
Det er et særligt år – også for Advertising Effectiveness Award 2020.
14.4.20
Den samlede online annonceomsætning steg med 557 mio. kr. i 2019, viser den årlige online markedsstatistik.
21.10.19
Tine Aurvig-Huggenberger er blevet valgt som formand for den europæiske reklamebranche i EACA.
8.8.19
Nye tal viser, at den danske reklamebranche startede 2019 med en ny beskæftigelsesrekord.
15.5.19
Nu kan man vinde guld, sølv og bronze ved årets Advertising Effectiveness Award.
26.4.19
De 400 danske branchefolk i Cannes Lions skal fortsat have et samlingspunkt.
24.4.2019
Nye tal viser, at den samlede annonceomsætning i 2018 steg med 1,8 pct. i forhold til 2017.
11.4.2019
Den samlede online annonceomsætning steg mere end 700 mio. kr. i 2018.
4.3.2019
Udtalelse fra Kreativitet & Kommunikations bestyrelse i anledning af Falck-Bios-sagen.
11.6.18
Analyse af danskernes mobiladfærd 2018 giver nu nye, skarpe indsigter.
Kontakt mig på sa@kreakom.dk eller 2856-6075, hvis du har brug for yderligere kommentarer.