I Kreativitet & Kommunikation finder vi det naturligt at tage et medansvar for den samfundsmæssige udvikling og at støtte vores medlemmer i at have et sundt og etisk forretningsgrundlag

De etiske retningslinjer har til formål at sikre en professionel standard i vores branche. Det betyder, at når man samarbejder med virksomheder, der er medlemmer af Kreativitet & Kommunikation, så er etik en fuldstændig integreret del af forretningsgrundlaget. Med de etiske retningslinjer tager vi som brancheorganisation et medansvar for den samfundsmæssige udvikling, og det er noget, vi værner om.

Charlie StjerneklarKreativitet & Kommunikations direktør

Vi har udarbejdet etiske retningslinjer, hvor vi beskriver den standard, som kan forventes af medlemsvirksomhederne. De etiske retningslinjer er et væsentligt pejlemærke for os som brancheforening og ikke mindst vores medlemmers forretningsgrundlag. Ved at vælge en virksomhed, der er medlem af Kreativitet & Kommunikation, er man således sikret et samarbejde med en professionel virksomhed, hvor etik spiller en væsentlig rolle.

Løbende dialog og stillingtagen
Etik er et dynamisk fænomen, der bliver påvirket og udfordret af bl.a. praksis, ny teknologi og tidsånd. Etik kræver en løbende, aktiv dialog og stillingtagen, og de etiske retningslinjer er en standard, vi værner om.

De etiske retningslinjer er gældende for alle medlemmer af Kreativitet & Kommunikation. Der er dog visse bestemmelser, som gælder for særlige opgaver, der typisk er knyttet til de forskellige fagdiscipliner, Kreativitet & Kommunikation favner. I tillæg til Kreativitet & Kommunikations etiske retningslinjer, er der retningslinjer og kodekser fra henholdsvis International Chamber of Commerce (ICC) og vores to internationale paraplyorganisationer European Association of Communications Agencies (EACA) og International Communications Consultancy Organisation (ICCO), vores medlemmer skal følge.

Kreativitet & Kommunikation har desuden underskrevet Rettighedsalliancens KODEX, hvor der arbejdes for at begrænse ophavsretskrænkende indhold på internettet, og for at onlineannoncering ikke misbruges som finansieringskilde i den sammenhæng. Indenfor public affairs-området samarbejder Kreativitet & Kommunikation med DI Rådgiverne om God Lobbyisme.