Ny direktør til brancheforeningen Kreativitet & Kommunikation

Pressemeddelelse 1. december 2021

Ny direktør til brancheforeningen Kreativitet & Kommunikation

Charlie Stjerneklar Zacher Tibu tiltræder den 1. januar 2022 jobbet som ny direktør for brancheorganisationen for kreative, rådgivende erhverv, Kreativitet & Kommunikation. Han kommer fra en stilling som kommunikations- og pressechef i Vækstfonden og Danmarks Grønne investeringsfond og har før det i en årrække været både politisk chef og efterfølgende kommunikationschef i Philip Morris Denmark, Public Affairs Manager hos Rud Pedersen Public Affairs og HR-specialist hos Danske Bank.

”Vi har i bestyrelsen være optaget af at finde en person, som kan fastholde den fremgang, foreningen har oplevet de seneste ti år under Tines Aurvig-Huggenberger ledelse, men som også kan forny og udvikle foreningen, så vi bliver endnu mere relevante for nuværende og kommende medlemmer. Vi har været igennem en grundig ansættelsesproces med kvalificerede kandidater, og til sidst faldt valget på Charlie Stjerneklar Zacher Tibu, da vi har stor tillid til, at kan han føre brancheforeningens positive udvikling videre. For at appellere til den yngre generation af bureauledere- og medarbejdere er der en række initiativer, herunder efteruddannelse og den nye effektpris Effie Awards Danmark, som den nye direktør får en fremtrædende rolle for de kommende år,” siger Kim Boisen, bestyrelsesformand i Kreativitet & Kommunikation og medstifter af Robert/Boisen & Like-minded.

Charlie Stjerneklar Zacher Tibu glæder sig til at komme i gang med arbejdet i Kreativitet & Kommunikation:

”Jeg glæder mig til at stå i spidsen for at fremme vores medlemmers interesser ved at sikre de bedste rammebetingelser for virksomheder, der arbejder med kreativitet, kommunikation og innovation i Danmark. Jeg har i mange år arbejdet med små og store virksomheders rolle i samfundet, og det er tydeligt, at der i erhvervslivet er et ønske om at bidrage til at løse de store samfundsudfordringer. Her bør vi som branche, sammen med vores kunder, være en aktiv medspiller. Vi er en helt central aktør, når der skal tænkes løsninger og rådgives omkring effektiv kommunikation. Mit mål er, at vi som forening og branche kommer til stå endnu stærkere i den offentlige debat og give lovgivere på nationalt og EU-plan kompetent med og- modspil,” siger Charlie Stjerneklar.

Både bæredygtighed og evnen til at fastholde og tiltrække unge talenter er blandt de dagsordener, den nye direktør vil fokusere på: ”Klimadagsordenen og bæredygtighed står øverst hos os alle – også hos mig. De kreative, rådgivende erhverv er afgørende, når tanker skal gøres til handling i det danske samfund, og det er et af de områder, der kommer til at fylde allermest hos os. Samtidig skal vi sikre, at vi kan tiltrække og fastholde de rigtige medarbejdere til vores medlemmer. Her glæder jeg mig til at skulle ud og vise branchens mange fantastiske facetter,” siger Charlie Stjerneklar.

Charlie Stjerneklar er 37 år og uddannet B.Sc.Polit. fra Københavns Universitet og har en HD i organisation og ledelse. Han overtager stillingen som direktør for Kreativitet & Kommunikation fra Tine Aurvig-Huggenberger, der fratræder sin stilling efter 10 år i direktørstolen. Tine Aurvig-Huggenberger fratræder januar 2022.

FAKTA
Kreativitet & Kommunikation kæmper for at skabe verdens bedste rammebetingelser for virksomheder, der arbejder med kreativitet, kommunikation og innovation i Danmark. Kreativitet & Kommunikation har siden 1952 varetaget medlemmernes interesser gennem politisk indflydelse, specialiseret rådgivning, relevante analyser og vidensdeling.

For yderligere kommentarer kontakt bestyrelsesformand Kim Boisen på tlf. 26 23 48 88 eller Charlie Stjerneklar på tlf. 22 68 54 54