Pressemeddelelse 4. juli 2022

Her er juryen for Effie Awards Denmark

68 profiler fra reklame- og kommunikationsbranchen fra både bureauer og annoncører bliver en del af juryen til den første Effie-prisuddeling i Danmark nogensinde. 

Juryens 68 medlemmer bygger på et større meritarbejde og består af personer fra de mest effektive bureauer i Danmark med bred repræsentation på forskellige bureautyper. Blandt juryen er også kommunikations- og marketingprofiler fra erhvervslivet, som er indstillet af bureauerne.

Udvælgelseskriterierne har blandt andet været intensiv erfaring med kreativ og effektiv kommunikation, som har styrket virksomheders brands i markedet, da dokumenterbar effekt og kvaliteten af den kreative ide og eksekvering er fundamentet for Effie Awards Denmark. Erfaring har vejet tungt, men bureauerne er også blevet opfordret til at indstille unge talenter, da en mangfoldig jury resulterer i de bedste bedømmelser.

Effie Awards Denmark har fire juryforpersoner, Ørnulf Johnsen, CEO i &Co. / Partner i NoA., Karina Holm Henriken, CEO og Partner i We Love People, Kim Boisen, CEO & Co-founder i Robert/Boisen & Like-minded og Lars Samuelsen, Chief Strategy Officer & Creative Chairman hos Grey Group, som skal stå i front for de fire juryer ved den første Effie-prisuddeling i Danmark nogensinde. De fire juryforpersoner har ikke stemmeret, men agerer i stedet moderatorer for juryens diskussioner om indsendelserne.

”Vi er stolte over at kunne præsentere en så kompetent og erfaringstung jury til den første Effie Awards-prisuddeling i Danmark nogensinde og med bred repræsentation blandt både bureautyper og annoncører. En stor tak til jurymedlemmerne for deres bidrag til Danmarks første internationale effektivitetspris med al deres erfaring og viden inden for effektiv og resultatskabende kommunikation samt til de fire jurypersoner, som skal styre slagets gang” siger Charlie Stjerneklar, direktør i Kreativitet & Kommunikation.

Her er den samlede jury for Effie Awards Denmark 2022:

  • Ørnulf Johnsen, CEO i &Co. / Partner i NoA (Juryforperson)
  • Kim Boisen, CEO & Co-founder i Robert/Boisen & Like-minded (Juryforperson)
  • Karina Holm Henriken, CEO og Partner i We Love People (Juryperson)
  • Lars Samuelsen, Chief Strategy Officer & Creative Chairman hos Grey Group (Juryperson)
  • Rikke Grønborg Crown, Head of Branding & Campaigns, Danske Spil
  • Andreas Hansen, Managing Director, UM Nordic Denmark
  • Andreas Hoff, Creative Director, Uncle Grey
  • Simon Mejsner Sørensen, Digital Strategist, Publicis Danmark
  • Michael Stein, Head of Marketing, Semler
  • Birgitte Kold Ingwersen, CMO, Molslinien
  • Thomas Christenson, Client Service Director, &Co. / NoA
  • Sally Møller, Chief Growth Officer, dentsu
  • Kasper Kjærsgaard Jensen, CEO & Partner, Nørgård Mikkelsen
  • Jeppe Ritz, Creative Director, Brandhouse/Subsero
  • Michael Kowal, Strategisk Direktør, NORD/DDB
  • Karina Petersen, Vicedirektør, Rådet for Sikker Trafik
  • Kamille Rannes, Head of Strategy, We Love People
  • Heinrich Vejlgaard, Creative Director / Partner, Robert/Boisen & Like-minded
  • Sus Mandrup Hansen, Associate Director, Accenture Song DK
  • Morten Hershøj, Director, Advice
  • Morten Riisgaard, Marketing- og Kommunikationschef, Home
  • Marie Hürdum, Marketing Director, McDonald’s
  • Søren Christensen, Strategy Director & Partner, Robert/Boisen & Like-minded
  • Eva Svavars, Partner, Lead Agency
  • Josephine Winther-Poupinel, Chief Operating Officer, Uncle Grey
  • Anders Christiansen, Business Partner / Director – Branding & Advertising, Mindshare Danmark
  • Anne Stokholm, Director – Associeret Partner, Orchestra
  • Eva Lundgreen, Brand- & Marketingdirektør, Telia Danmark
  • Martin Michael Hansen, Co-CEO – Senior Partner, Yellow/Umwelt
  • Mathias Birkvad, Director of Strategy, &Co. / NoA
  • Trine Pilgaard Jørgensen, Digital Chefrådgiver, Lead Agency
  • Louise Simoni, Head of Campaign, Primetime
  • Louise Helstrup Guldager, Head of PR, Oxymoron
  • Rasmus Frimand Jensen, Head of Creative, Primetime
  • Thorkild Bjerre, Creative Director, Another
  • Ralf Lodberg, CCO & Partner, Advice
  • Mads Tagel, Creative Director, Accenture Song DK
  • Rasmus Philip, Strategic Planner, &Co. / NoA
  • Julie Daugaard, Executive Strategy & Growth Director, dentsu
  • Christina Kotzias Hørup, Head of Research, Orchestra
  • Alexander Faxø, Social & Brand Activation Strategist, Robert/Boisen & Like-minded
  • Casper Juul Kaufmann, CEO & Co-owner, WDP X
  • Christian Budtz, Executive Strategy Director, Accenture Song DK
  • Jakob Kaare Jensen, COO & Partner, TBWA/Connected
  • Rikke Kristine Østergaard, Director, Advice
  • Tobias Enné, Creative Director, Mensch
  • Clara Prior-Knock, Creative Director, Uncle Grey
  • Lisbeth Olsgaard, Head of Branding, Landbrug & Fødevarer
  • Anne Mette Bundgaard, Marketing Manager, Dansk Retursystem
  • Peter Dalum, Projektchef, Kræftens Bekæmpelse
  • Eva Tolstrup Ziegler, Kommunikationschef, Sundhedsstyrelsen
  • Claus Andersen, Managing Director, Hearts & Science + Drum CPH
  • Mette Munk, Head of Group Branding, Design & Digital Communications, Danfoss
  • Aylin Kanpak Gjerloeff, Senior Strategic Planner, &Co. / NoA
  • Charlotte Porsager, Chief Operating Officer, Uncle Grey
  • Pernille Arnaa, Scandinavian Marketing Director, Lactalis
  • Jesper Thyssen, Marketing Director, 3 Danmark
  • Anders Holvøe, Head of Marketing & Digital, Telenor
  • Bo Damgaard, Managing Director, OMD Danmark
  • Rasmus Otto, Chief Brand Strategist, Danske Bank
  • Mathilde Laumann Purup, Head of Client Services, Publicis
  • Jacob Kildebogaard, Direktør, Partner /COO, Ambition
  • Tomas Olesen, Chief Strategy Officer & Partner, Envision
  • Farah Dib, Co-founder & Creative Director, Twenty Agency
  • Christina Tønnesen, Managing Partner, Mensch
  • Victor Petri, Partner – Head of Activation, Robert/Boisen & Like-minded
  • Mark Müller, Creative Director, Advice
  • Annette Flinck, Senior Strategic Planner, Accenture Song DK

FAKTA
Effie Awards Denmark har åbent for indsendelser frem til den 26. august 2022, og der kan indsendes arbejder, som har været indrykket i perioden fra 1. april 2020 til 31. marts 2022. Perioden er forlænget fra ét til to år, da nye Effie-partnerlande må inddrage en toårig periode ved første awardshow. Awardshowet afholdes til november.

Effie Awards Denmark erstatter Advertising Effectiveness Award, og alle kan sende indsendelser til Effie Denmark.

Læs mere om Effie Awards Denmark her: www.effie.org/denmark

For yderligere information
Kontakt Sofie Antorini, kommunikationsansvarlig hos Kreativitet & Kommunikation på + 2856 6075.