Her er Effie Awards Denmark’s juryforpersoner

Pressemeddelelse 10. juni 2022

Her er Effie Awards Denmark’s juryforpersoner

Fire profiler fra reklame- og kommunikationsbranchen er valgt som forpersoner for den danske udgave af Effie, der går under navnet Effie Awards Denmark. Ørnulf Johnsen, CEO i &Co. / Partner i NoA., Karina Holm Henriken, CEO og Partner i We Love People, Kim Boisen, CEO & Co-founder i Robert/Boisen & Like-minded og Lars Samuelsen, Chief Strategy Officer & Creative Chairman hos Grey Group skal stå i front for de fire juryer ved den første Effie-prisuddeling i Danmark nogensinde.

Effie Awards Denmark løber af stablen for første gang i november 2022. Ved Effie Awards Denmark kan der sendes arbejder ind til 21 kategorier. De 21 kategorier bliver fordelt på fire juryer, som de fire nye juryforpersoner hver især skal stå i front for. Som juryforperson ikke man har stemmeret, men i stedet agerer man moderatorer for juryens diskussioner om indsendelserne.

De fire juryforpersoner udtaler:

”Som founder af et bureau, der siden begyndelsen har kæmpet for at sætte fokus på, hvordan kreativitet er en genvej til effekt, er den en stor ære at være juryformand i den første Effie Awards Denmark. Jeg håber på, at prisen år efter år kommer til at inspirere en masse danske virksomheder ved at vise, hvilke fantastiske resultater, man kan opnå ved at tænke ud af boksen, når det gælder markedsføringsstrategi, innovativ medieaktivering og kreativitet,” udtaler Kim Boisen, CEO & partner i Robert/Boisen & Like-minded, og én af de fire juryforpersoner.

”Med Effie melder Danmark sig ind i et internationalt fællesskab som fremmer kundskab om og forståelse for, hvordan kommunikation virker. Det er meget glædeligt, og vil utvivlsomt styrke den kundskabsplatform alle os som arbejder med kommunikationseffektivitet bør have som fælles udgangspunkt,” udtaler Ørnulf Johnsen, CEO i &Co. / Partner i NoA.

”Det er fantastisk for Danmark og vores branche, at vi nu også får Effie Awards hertil. Det løfter ambitionerne og giver os mulighed for at vise vores høje kreative niveau overfor hinanden, for kunderne og for den øvrige omverden. Effie Awards har et bredt og spændende udvalg af kategorier, man kan sende ind i og jeg er stolt over at være juryformand for sustainability, environmental og social-kategorierne. Jeg synes det er vigtigt og interessant, at vi i højere grad kan vise kreativiteten og dokumentere effektiviteten indenfor netop disse områder,” udtaler Karina Holm Henriken, CEO og Partner i We Love People.

”Effies er den internationale standard når det kommer til anerkendelsen af den effekt, som kreativitet kan skabe for virksomheder. Det er glædeligt (og på tide), at vi får den til Danmark. På grund af dens international rækkevidde vil den blive et udstillingsvindue for det fantastiske arbejde som danske bureauer laver for deres partnere og sætte fokus på, hvorledes god og modig kreativitet kan drive vækst og profit,” utaler Lars Samuelsen, Chief Strategy Officer & Creative Chairman hos Grey Group.

Effie Awards Denmark har åbent for indsendelser frem til den 26. august 2022, og der kan indsendes arbejder, som har været indrykket i perioden fra 1. april 2020 til 31. marts 2022. Perioden er forlænget fra ét til to år, da nye Effie-partnerlande må inddrage en toårig periode ved første awardshow. Awardshowet afholdes til november.

Effie Awards Denmark erstatter Advertising Effectiveness Award, og alle kan sende indsendelser til Effie Denmark.

Jurymedlemmerne bliver offentliggjort snarest. Læs mere om Effie Awards Denmark her: www.effie.org/denmark

For yderligere information
Kontakt Sofie Antorini, kommunikationsansvarlig hos Kreativitet & Kommunikation på + 2856 6075.