AEA – nu kan man vinde guld, sølv og bronze

Pressemeddelelse 15. maj 2019

AEA – nu kan man vinde guld, sølv og bronze

Som noget nyt bliver der uddelt guld-, sølv- og bronzestatuetter til Advertising Effectiveness Award 2019. Det skal give AEA et mere internationalt tilsnit og efterkomme et behov for at vide, hvor den enkelte vinder placerer sig i forhold til andre.

Næste gang Kreativitet & Kommunikations AEA skal uddeles, er aftenens fornemste hæder som altid hovedprisen ’Grand Prixen’. Men som noget helt nyt bliver de resterende ni vindere gradueret – det betyder, at vi uddeler guld, sølv og bronze-statuetter.

Nyt kapitel i AEAs historie
Baggrunden er, at både jury og deltagere har udtrykt et behov for at vise og vide, hvor den enkelte case placerer sig i forhold til de andre vindere. Arbejdsgruppen, som består af Jan Vendelbo (juryformand), Mogens Bjerre (jurymedlem), Kim Boisen (CEO for Robert Boisen & Like-minded) og Karina Holm Henriksen (CEO for We Love People) har ladet sig inspirere af IPA Effectivness, og gradueringen af priserne skal bl.a. være med til at give AEA et mere internationalt tilsnit.

”Det betyder, at vi nu får mulighed for at tydeliggøre, hvordan hver case ligger i forhold til hinanden. Det er værdifuldt og motiverende for både annoncører og bureauer at vide. Med de nye gradueringer læner vi os op ad praksis fra de europæiske awardshows, som bl.a.er en naturlig udvikling af AEA som awardshow og videnshub,” siger juryformand i AEA og Managing Director i Spies, Jan Vendelbo.

Baggrund
Advertising Effectiveness Award hylder hvert år Danmarks mest effektive kommunikationsarbejde og bliver i år uddelt den 28. november 2019 for 19. gang. En analyse har vist, at en AEA giver økonomisk fremgang* for det vindende bureau.

For yderligere kommentarer kontakt kommunikationsansvarlig Boline Skovly, bs@kreakom.dk eller 3149 6265.

*https://brandse.dk/awards-er-afgoerende-for-bureaubranchens-succes/