Årets mest effektive kommunikationskampagner er nu offentliggjort

Pressemeddelelse 26. november 2020

Årets mest effektive kommunikationskampagner er nu offentliggjort

Det blev Ørsted som modtog prisen som Årets Markedsfører, mens Grand Prix’en gik til kampagnen IKEA Black Friday (Re)Sale, som Hjaltelin Stahl – Part of Accenture Interactive og Vizeum står bag i samarbejde med IKEA.

Her til aften er årets Advertising Effectiveness Award blevet uddelt. I år – hvor awardshowet blev afviklet digitalt – blev der som vanlig uddelt ti AEA-priser, og fordelingen blev tre bronze-, tre sølv- og tre guldstatuetter. Aftenens fornemmeste hæder – Grand Prix’en – gik til kampagnen IKEA Black Friday (Re)Sale, som er skabt af Vizeum og Hjaltelin Stahl – Part of Accenture Interactive for IKEA.

Aftenens særpris Årets Markedsfører gik til Ørsted for deres høje niveau i alle aspekter af markedsføring, innovation og kommunikation gennem en lang årrække.

Den dokumenterbare effekt i fokus
Advertising Effectiveness Award – også kendt som AEA – er den prestigefyldte pris, der hædrer Danmarks mest effektive kampagner. Det er brancheorganisationen Kreativitet & Kommunikation, der står bag Advertising Effectiveness Award og blev første gang uddelt i 2000.

I en konstant foranderlig verden kræver det mere end blot en god idé at få succes. Markedsføring og kampagner er en central del af en moderne og professionel virksomheds værdikæde, og AEA lyser på den markedsføring, der virker. AEA ser både på den kreative, originale idé, og om markedsføringen har haft en dokumenteret effekt.

Fakta

  • Til det årlige awardshow uddeles ti priser inkl. årets Grand Prix.
  • De ti vindere udvælges af en uafhængig jury, som er udpeget af Kreativitet & Kommunikations bestyrelse.
  • Derudover uddeles også en særpris: Årets Markedsfører. Den særlige pris uddeles til den virksomhed, som ekstraordinært prioriterer og investerer i kommerciel kommunikation. Det er Kreativitet & Kommunikations bestyrelse, der beslutter, hvem prisen skal tildeles.

Se samtlige vindercases samt motivationerne her.

For yderligere kommentarer kontakt Tine Aurvig-Huggenberger, tlf. 2127 9620.