Pressemeddelelse 16. september 2022

Effie Awards Denmark overhaler AEA på antal indsendelser

Den internationale effektivitetspris, Effie Awards Denmark, som er arvtager for den prestigefyldte pris, Advertising Effectivenss Award (AEA), har haft åbnet for indsendelser frem til start september.

Som Effie-partner er der faste regler for, at man ikke må offentliggøre det endelige antal indsendelser. Men sammenlignet med AEA, så lægger Effie Awards Denmark på et højere antal indsendelser.

”Jeg er generelt meget tilfreds, når vi ser på antallet af indsendelser, det høje niveau, og når vi dertil lægger, at det er første år for Effie Awards Denmark. Det glæder mig også, at det ikke kun er medlemmer, som har sendt ind. Jeg er meget glad for KreaKoms medlemmer, men det vigtigste for os som brancheorganisation er, at branchen i sit hele udvikler sig til det bedre. En ting er, at kagen bliver bedre for vores medlemmer, men det er også interessant, at kagen bliver større. Og derfor er jeg glad for, at det ikke kun er KreaKoms medlemmer, der har sendt ind, da Effie Awards har været åbent for hele branchen modsat AEA, som kun var for medlemmer,” siger Charlie Stjerneklar, direktør i Kreativitet & Kommunikation.

Frem mod showet, som løber af stablen den 24. november på Børsen, venter nu to juryrunder – en digital og fysisk.

”Der vil altid være børnesygdomme, når man sætter noget nyt i søen, og det er helt tydeligt, at der lægger et kæmpe stykke arbejde i at leve op til kravene for en indsendelse til Effie. Derfor er det også meget positivt, at 19 ud af de 21 kategorier har fået indsendelser. Vi har bl.a. også fået indsendelser i bæredygtighedskategorien, og det tyder på, vi kommer bredt rundt i effektivitetslandskabet på tværs af kampagner og temaer til den danske udgave af Effies,” siger Charlie Stjerneklar.

Shortlists forventes offentliggjort i løbet af september.

Læs mere om Effie Awards Denmark her: www.effie.org/denmark

For yderligere information
Kontakt Sofie Antorini, kommunikationsansvarlig hos Kreativitet & Kommunikation på + 2856 6075.