Kreativitet & Kommunikation skal have ny direktør

Pressemeddelelse 4. juni 2021

Nyt kapitel: Kreativitet & Kommunikation skal have ny direktør

Med virkning fra januar 2022 har direktør for brancheorganisationen Kreativitet & Kommunikation, Tine Aurvig-Huggenberger, valgt at fratræde sin stilling for at tage fat på et nyt, personligt livskapitel. Det sker efter ti år i direktørstolen, hvor foreningen har gennemgået en stor og meget positiv udvikling. Bestyrelsen beklager beslutningen, men vil fortsætte foreningens kurs og udvikling – og nu finde en ny direktør til foreningens næste kapitel.

 Tine Aurvig-Huggenberger udtaler:

”Det har ikke været en nem beslutning, men livet leves kun én gang. Tiden er lige nu den helt rigtige til at gå i gang med at udleve drømme og opfylde nye ambitioner. Min mand Karl og jeg stopper samtidig, og der er så mange ting, vi gerne vil gøre sammen. Nu skal jeg skrive, jeg vil læse filosofi, lave samtalesaloner og så vil jeg genoplive mit eget rådgivningsfirma.”

”Jeg forlader Kreativitet & Kommunikation med en enorm stolthed i rygsækken. Det har været knapt 10 fantastiske år. Jeg har haft verdens bedste arbejde i en helt særligt dygtig og generøs branche. Vi har opnået masser af resultater sammen, og jeg kan uden rysten i stemmen sige, at jobbet som direktør for Kreativitet & Kommunikation udviklede sig til at blive den lykkeligste tid i mit arbejdsliv.”

Bestyrelsen beklager Tine Aurvig-Huggenbergers beslutning, men tager den til efterretning – og udtrykker i fællesskab stor respekt for det personlige livsvalg. Bestyrelsens formandskab indleder i de kommende uger arbejdet med at identificere foreningens nye direktør.

Formand Kim Boisen fra Robert/Boisen & Like-minded udtaler:

”Kreativitet & Kommunikation er en veldrevet og indflydelsesrig brancheforening. I de seneste 10 år, hvor Tine har været direktør, er der opnået fantastiske resultater og skabt en beundringsværdig transformation fra det tidligere DRRB med en fordobling af foreningens medlemstal og et markant forøget kendskab både i Danmark og i udlandet. Branchen har fået sin egen efteruddannelse, Hybrid Agency Program, og gennemført en fusion med PR-Branchen. Den politiske indflydelse og repræsentation er blevet væsentlig styrket, og medlemstilfredsheden er meget høj. Med Tines fratrædelse afslutter vi et meget succesfuldt kapitel i foreningens historie, men vi kigger også ind i et nyt kapitel, hvor vi ser masser af nye muligheder. Nu skal vi finde den helt rigtige direktør, der kan stå i spidsen for den rejse KreaKom skal på de næste 10 år, og vores aftale med Tine giver os heldigvis god tid til den proces samt mulighed for at sikre en grundig overdragelse.”

Kreativitet & Kommunikation kæmper for at skabe verdens bedste rammebetingelser for virksomheder, der arbejder med kreativitet, kommunikation og innovation i Danmark. Kreativitet & Kommunikation har siden 1952 varetaget medlemmernes interesser gennem politisk indflydelse, specialiseret rådgivning, relevante analyser og vidensdeling.

For yderligere information, kontakt Tine Aurvig-Huggenberger på tlf. 2127-9620 eller Kim Boisen på tlf. 2623-4888.