Derfor bør I melde jer ind i Kreativitet & Kommunikation
Juridisk rådgivning
Som medlem af Kreativitet & Kommunikation får du adgang til specialiseret juridisk rådgivning om alt fra markedsføringsloven, rettigheder og forbrugerombudsmandens retningslinjer, over samarbejdsaftaler med kunder og til influencerkontrakter og medvirkendeaftaler. Vi kan også hjælpe jer med jeres udbudsmateriale og mange andre juridiske udfordringer. Alle ansatte kan frit trække på denne ydelse.


Partnerskab med Dansk Erhverv
Som medlem af Kreativitet & Kommunikation bliver din virksomhed også automatisk full-service medlem af Dansk Erhverv og får direkte adgang til Dansk Erhvervs rådgivnings- og vidensservice, samt et omfattende netværk af erhvervsfolk – herunder adgang til DA-barsel, ansættelsesretlig rådgivning, sundhedsforsikring, rådgiveransvarsforsikring mv. på attraktive vilkår.
Har du ansættelsesretslige spørgsmål? Så er det Dansk Erhverv, du skal have fat i. De rådgiver om ansættelseskontrakter, forhold ved ansættelse/afskedigelse, freelanceansættelser, advarsler, klausuler, diskrimination, sygemeldinger m.m. Du kan desuden hente materiale om diversitet og inklusion via Dansk Erhverv – udarbejdet i samarbejde med KreaKom og bureaubranchen.

Kontante fordele
Der er mange kontante fordele for jeres virksomhed og medarbejdere ved et medlemskab af Kreativitet & Kommunikation. Du og dine medarbejdere får bl.a. adgang til Danmarks største fordelsunivers, VismaLogBuy, med mere end 2800+ rabataftaler. Du kan også få rabat på medieovervågning, whistleblowerordninger, GDPR-redskab skræddersyet til bureauer, Effie-indsendelser og meget mere.

ESG-rapportering
Derfor har vi indgået samarbejde med bæredygtighedsrapporteringsplatformen Valified, ligesom vi løbende oplyser om tilskudsordninger mm. Du og din virksomhed kan få hjælp til at kortlægge jeres klimaaftryk og skabe overblik over jeres indsatser.

Politisk interessevaretagelse
Gør bureauets interesser gældende. Du bliver en del af et fællesskab, hvor vi kæmper vi for branchens betingelser på politisk plan – det være sig på Christiansborgs gange, til forhandlinger med Forbrugerombudsmanden, i Bruxelles, og så selvfølgelig i den offentlige debat. Vi er aktive i aktuelle høringer, og vi samler branchen til seminarer om kommende lovgivning, som får relevans for dine arbejdsgange. Vi er dine øjne, ører og hænder, når branchens vilkår bliver udfordret i politiske forhandlinger og lovforslag.

Viden og tools
Kreativitet & Kommunikation udarbejder løbende forskellige analyser, statistikker og branchetal både med og uden samarbejdspartnere. Det gør vi til gavn for vores medlemsvirksomheder, for løbende at følge udviklingen i branchen og erhvervslivet generelt, og ikke mindst for at synliggøre branchens værdiskabelse i samfundet.

Udvalg og netværk
I vores udvalg og netværk kan I sparre med fagfæller, møde unge talenter fra branchen, blive klogere på den nyeste viden og udvikle jeres bæredygtighedsstrategier. Vi arrangerer årligt et bureaulederseminar, hvor branchens ledere på tværs mødes og bliver skarpere på forretning, vækst, og på hvordan branchen sammen kan tackle presserende markeds-og samfundsudfordringer.

Udbud og pitch
Udbud og pitch er et særligt fokusområde, der har stor betydning for vores medlemsvirksomheder. Vi har sammen med bl.a. Dansk Erhverv lavet en udbudsskabelon til indkøb af kommunikationsydelser. Via linket finder du også vores pitchguide, som vi har udarbejdet i samarbejde med DAOM, som er annoncørernes brancheforening.

Trivsel på formel
I partnerskab med People & Culture-dataplatformen Zoios arbejder Kreativitet & Kommunikation for at øge fokus på medarbejdertrivsel på bureauerne og sætte det i system.

Privacy - et complianceværktøj
Værktøjet er testet ude på bureauerne og særligt tilpasset branchens behov og arbejdsgange.

ADNAMI’s bannertool
Kreativitet & Kommunikation indgået partnerskab med Adnami om at tilbyde alle KreaKom-medlemmer gratis adgang til et banner-tool, som vil spare reklamebureauer og mediebureauer både tid og penge.

Billige kuvertpriser hos Klub
Faciliteterne befinder sig i det indre København – og uanset om du selv er medlem af Klub eller ej, og hvilken mødepakke, du vælger, kan du indløse rabatten. Kontakt partnerskabschef i Klub Thomas Tønnesen på tonnes@klub.io, hvis du skal leje lokale, for at indløse rabatten, og bliv klogere på Klub ved at klikke nedenfor.
