Derfor bør I melde jer ind i Kreativitet & Kommunikation

Juridisk rådgivning

Ring til os, hvis I er i tvivl

Som medlem af Kreativitet & Kommunikation får du adgang til specialiseret juridisk rådgivning om alt fra markedsføringsloven, rettigheder og forbrugerombudsmandens retningslinjer, over samarbejdsaftaler med kunder og til influencerkontrakter og medvirkendeaftaler. Vi kan også hjælpe jer med jeres udbudsmateriale og mange andre juridiske udfordringer. Alle ansatte kan frit trække på denne ydelse.

Maria Vegger Bjerrehuus, juridisk seniorrådgiver

Kontakt: mvb@kreakom.dk

+45 41 31 60 09

Cecilie Kunz Paulsen, juridisk seniorrådgiver

Kontakt: ckp@kreakom.dk

+45 41 31 60 08

Partnerskab med Dansk Erhverv

Er I medlem af Kreativitet & Kommunikation, er I også medlem af Dansk Erhverv

Som medlem af Kreativitet & Kommunikation bliver din virksomhed også automatisk full-service medlem af Dansk Erhverv og får direkte adgang til Dansk Erhvervs rådgivnings- og vidensservice, samt et omfattende netværk af erhvervsfolk – herunder adgang til DA-barsel, ansættelsesretlig rådgivning, sundhedsforsikring, rådgiveransvarsforsikring mv. på attraktive vilkår.

Har du ansættelsesretslige spørgsmål? Så er det Dansk Erhverv, du skal have fat i. De rådgiver om ansættelseskontrakter, forhold ved ansættelse/afskedigelse, freelanceansættelser, advarsler, klausuler, diskrimination, sygemeldinger m.m. Du kan desuden hente materiale om diversitet og inklusion via Dansk Erhverv – udarbejdet i samarbejde med KreaKom og bureaubranchen.

Kontante fordele

Som medlem i Kreativitet & Kommunikation opnår I en række transaktionelle fordele

Der er mange kontante fordele for jeres virksomhed og medarbejdere ved et medlemskab af Kreativitet & Kommunikation. Du og dine medarbejdere får bl.a. adgang til Danmarks største fordelsunivers, VismaLogBuy, med mere end 2800+ rabataftaler. Du kan også få rabat på medieovervågning, whistleblowerordninger, GDPR-redskab skræddersyet til bureauer, Effie-indsendelser og meget mere.

ESG-rapportering

Bæredygtighedsrapportering og den proaktive deltagelse i den grønne omstilling er i stigende grad et konkurrencebarometer

Derfor har vi indgået samarbejde med bæredygtighedsrapporteringsplatformen Valified, ligesom vi løbende oplyser om tilskudsordninger mm. Du og din virksomhed kan få hjælp til at kortlægge jeres klimaaftryk og skabe overblik over jeres indsatser.

Politisk interessevaretagelse

Gør jeres virksomheds interesser gældende

Gør bureauets interesser gældende. Du bliver en del af et fællesskab, hvor vi kæmper vi for branchens betingelser på politisk plan – det være sig på Christiansborgs gange, til forhandlinger med Forbrugerombudsmanden, i Bruxelles, og så selvfølgelig i den offentlige debat. Vi er aktive i aktuelle høringer, og vi samler branchen til seminarer om kommende lovgivning, som får relevans for dine arbejdsgange. Vi er dine øjne, ører og hænder, når branchens vilkår bliver udfordret i politiske forhandlinger og lovforslag.

Viden og tools

Viden er forudsætningen for at kunne handle

Kreativitet & Kommunikation udarbejder løbende forskellige analyser, statistikker og branchetal både med og uden samarbejdspartnere. Det gør vi til gavn for vores medlemsvirksomheder, for løbende at følge udviklingen i branchen og erhvervslivet generelt, og ikke mindst for at synliggøre branchens værdiskabelse i samfundet.

Udvalg og netværk

Som medlem i Kreativitet & Kommunikation får I eksklusiv adgang til en række relevante sparringsnetværk og udvalg

I vores udvalg og netværk kan I sparre med fagfæller, møde unge talenter fra branchen, blive klogere på den nyeste viden og udvikle jeres bæredygtighedsstrategier. Vi arrangerer årligt et bureaulederseminar, hvor branchens ledere på tværs mødes og bliver skarpere på forretning, vækst, og på hvordan branchen sammen kan tackle presserende markeds-og samfundsudfordringer.

Udbud og pitch

Hvordan får man etableret et givende og frugtbart samarbejde for to parter?

Udbud og pitch er et særligt fokusområde, der har stor betydning for vores medlemsvirksomheder. Vi har sammen med bl.a. Dansk Erhverv lavet en udbudsskabelon til indkøb af kommunikationsydelser. Via linket finder du også vores pitchguide, som vi har udarbejdet i samarbejde med DAOM, som er annoncørernes brancheforening.

Trivsel på formel

KreaKom hjælper dig med at måle trivsel og systematisere dine indsatser

I partnerskab med People & Culture-dataplatformen Zoios arbejder Kreativitet & Kommunikation for at øge fokus på medarbejdertrivsel på bureauerne og sætte det i system.

Privacy - et complianceværktøj

Kreativitet & Kommunikation og Bech Bruun har indgået samarbejde om et digitalt værktøj, der gør det simpelt at sikre compliance på bureauerne

Værktøjet er testet ude på bureauerne og særligt tilpasset branchens behov og arbejdsgange.

ADNAMI’s bannertool

Gør brug af vores partnerskab med ADNAMI om et værktøj som skal optimere workflowet mellem reklamebureauer og mediebureauer i udvikling, optimering og deling af bannere

Kreativitet & Kommunikation indgået partnerskab med Adnami om at tilbyde alle KreaKom-medlemmer gratis adgang til et banner-tool, som vil spare reklamebureauer og mediebureauer både tid og penge.

Billige kuvertpriser hos Klub

Som medlem af Kreativitet & Kommunikation, får du nu 100 kr. i rabat på kuvertprisen pr. person, når du lejer lokaler i forandringsfællesskabet Klub, som også er medlemmer af KreaKom

Faciliteterne befinder sig i det indre København – og uanset om du selv er medlem af Klub eller ej, og hvilken mødepakke, du vælger, kan du indløse rabatten. Kontakt partnerskabschef i Klub Thomas Tønnesen på tonnes@klub.io, hvis du skal leje lokale, for at indløse rabatten, og bliv klogere på Klub ved at klikke nedenfor.