Her finder du de seneste nyheder og artikler fra Kreativitet & Kommunikation. I bunden kan du også klikke dig ind i vores presserum. Husk at du også kan bruge søgefunktionen i menuen
Influencer marketing i Danmark er i hastig udvikling, og 2024 tegner til at blive endnu et rekordår, viser en dugfrisk rapport.
Marlene Birkebæk, adm. direktør i KreaKom, har været på SXSW 2025. Her deler hun nogle af de indtryk og perspektiver, hun er kommet hjem med.
Debat: Kodeks for reklamer for usunde fødevarer er det bedste værn om børn frirum fra usund mad
Pressemeddelelse: Ny undersøgelse viser, at arbejdslivet på tværs af bureaubranchen i Europa er præget stor psykologisk tryghed, sammenhold blandt kollegaer og ikke mindst optimisme. Det skaber gode vilkår for de kreative løsninger, fremhæver direktør for KreaKom
Er du multimediestuderende og klar til at blive en del af et spændende projekt, hvor du skal hjælpe os med at skabe en hjemmeside, der lever op til både vores og vores medlemmers behov?
Så er det måske dig, vi leder efter!
Nye regler for stilladsreklamer i Københavns Kommune betyder nye reklamefrie zoner, nye takster og krav til størrelser af stilladsreklamer.
Når relationen mellem kunde og bureau bygger på ærlighed og tillid, handler det ikke om, hvorvidt idéer er “skøre,” men om de er i tråd med brandets strategi.
Med 200.000 daglige gæster i Danmark og 285 millioner kunder årligt på tværs af de nordiske lande er McDonald’s et ret frekvent indslag i manges (mad)kultur. Og nok ikke helt tilfældigt, for bag den ikoniske gyldne bue og de velkendte nuggets gemmer sig en skarp strategi, hvor kreativitet og effektivitet går hånd i hånd og driver succesen.
Den originale idé er kun begyndelsen. Det er empatien, der gør den relevant og effektiv. Undersøgelser fra Ipsos viser, at empatien forbinder reklamen med målgruppens følelser og virkelighed og skaber dokumenterbare resultater.
Forbrugerombudsmandens udmelding om, at alt indhold delt af erhvervsdrivende influencere skal overholde markedsføringsloven, har skabt spørgsmål og debat i influencerbranchen.
34 finalister skal kæmpe om guld, sølv og bronze ved effektivitetsprisen Effie Awards Denmark. Vinderne kåres ved et stort awardshow den 21. november på Axelborg i København.
Kreativitet & Kommunikations juridiske seniorrådgiver, Maria Vegger Bjerrehuus, gennemgår her, hvad det skærpede tilsyn for Forbrugerombudsmanden dækker over – og hvad man skal være særligt opmærksom på ude på bureauerne.
I andet kvartal stiger omsætningen på annoncemarkedet til 4,2 milliarder kroner, og takterne fra første kvartal 2024 fortsætter i andet kvartal 2024 med en vækst på 5,8% i forhold til andet kvartal 2023.
Midt i det pulserende BLOX finder du House of Creative Denmark – et unikt møde- og event-venue skabt til at inspirere. Her kan dine events, offsites, seminarer, workshops og kreative møder få plads til at udfolde sig i moderne og fleksible rammer.
Tredje hold af Kreativitet & Kommunikation og Dansk Erhvervs efteruddannelse målrettet nye og nuværende ledere i bureaubranchen har netop åbnet for tilmeldinger. Uddannelsen er målrettet dig, som ikke har en formel lederuddannelse, eller som trænger til ny inspiration.
Dansk Erhverv har opdateret deres guide om grøn markedsføring, hvor du kan blive klogere på, hvordan du må kommunikere om CO2-reduktion, budskaber om klima- og CO2-neutralitet samt bidrag til klimaprojekter.
En ny rapport kaster lys over ligestilling og mangfoldig repræsentation i awardshows og de kreative teams bag indsendelserne i reklameindustrien. I rapporten bliver det vedvarende problem med kønsubalance i reklamebranchen belyst, med fokus på kvinders karriereudvikling i kreative roller og den betydelige indflydelse af kreative priser. På trods af fremskridt inden for ligestilling mellem kønnene, er kun 24% af de kreative priser i Europa blevet tildelt kvinder i de sidste fem år.
SE VIDEO: Sammen med Ipsos og Dansk Erhverv satte Effie Awards Denmark og KreaKom fokus på kreativ effektivitet til et arrangement, hvor skarpe oplægsholdere leverede indsigter i den målbare effekt ved kreativitet i kampagner, og hvordan man bedst muligt kan transformere sin effektive markedsføringsindsats til en Effie Entry.
Foreningen Carbon Footprint Initiative, der arbejder med opgørelse af CO2-aftryk på det danske annoncemarked, holdt i fredags sin første ordinære generalforsamling siden foreningens stiftelse i november.
Vi har samlet et overblik over en række arrangementer og talks på Folkemødet, som kan være relevante for dig at lytte med på med temaer som AI, sprogmodeller, spilreklamer, ansvarlig markedsføring, brancheetiske dilemmaer og muligheder, diversitet i kommunikationen, techplatformene, børn og unges trivsel online og meget mere.
På foranledning af Kreativitet & Kommunikation udarbejder IRM årlige og kvartalsvise opgørelser over reklameforbruget i Danmark. Rapporten fra første kvartal af 2024 viser, at de samlede annonceinvesteringer nåede op på knap 4 milliarder DKK, hvilket svarer til en stigning på 1,7 % sammenlignet med første kvartal af 2023. Tallene peger på, at recessionen endelig har mistet sit greb om det danske annoncemarked.
Kreativitet & Kommunikations juridiske seniorrådgiver, Maria Vegger Bjerrehus, har nok førertrøjen i at vide, hvad du skal være opmærksom på i din kommunikation, hvis du ønsker at tale ind sommerens mange store sportsbegivenheder. Heldigvis er Maria en holdspiller og deler glædeligt ud af alle de faldgruber, som du skal drible udenom.
Effie Awards Denmark og Ipsos går sammen i et strategisk partnerskab, som skal kaste lys over, hvad der driver de mest effektive kampagner i Danmark.
I år skal 61 profiler fra indflydelsesindustrien vurdere, hvilke kampagner der har været bedst til at skabe værdi og resultater det seneste år.
- 1
- 2
- 3
- …
- 6
- Næste side »