Her finder du de seneste nyheder og artikler fra Kreativitet & Kommunikation. I bunden kan du også klikke dig ind i vores presserum. Husk at du også kan bruge søgefunktionen i menuen
Vi har samlet et overblik over en række arrangementer og talks på Folkemødet, som kan være relevante for dig at lytte med på med temaer som AI, roller og ansvar, brancheetiske dilemmaer og muligheder, bæredygtighed, diversitet i kommunikationen, greenwashing og meget mere.
Folkemødet 2023 løber fra 15-18. juni i Allinge på Bornholm. Kreativitet & Kommunikation direktør, Charlie Stjerneklar, deltager i en række debatter og talks om indflydelsesindustriens rolle og ansvar.
Maria Vegger Bjerrehuus, juridisk seniorrådgiver ved KreaKom, deler her de mest gængse faldgruber inden for grøn markedsføring, de som jurister møder i deres medlemsrådgivninger, samt de vigtigste huskeregler, som bureauerne skal være opmærksomme på.
’Bureautalks’: Christina Blak er partner og kreativ direktør i We Love People. Læs Christina tanker om at have bæredygtighed som kerne; E’et, S’et og G’et, integritet, og om at tage ansvar for mere, end hvad man har kontrol over.
Datatilsynet har i samarbejde med Dansk Erhverv, Dansk Industri og SMVdanmark lavet et nyt vejledningsunivers om GDPR til mindre virksomheder. Med den nye vejledningsindsats ønsker Datatilsynet derfor at gøre GDPR nemmere at gå til – især for de mindre virksomheder der ikke har medarbejdere med juridiske forudsætninger til at oversætte de til tider kringlede regler til helt almindeligt dansk.
I november 2023 afvikles den internationale effektivitetspris Effie Awards Denmark for anden gang i Danmark. I år bliver det med en udskiftning blandt juryforpersonerne, hvor Claus Andersen, Managing Director for Hearts & Science + Drum CPH, overtager efter Kim Boisen, CEO og Founding Partner hos Robert/Boisen & Like-minded.
Tirsdag den 9. maj samlede vi en gruppe Effie-veteraner, Primary Authors og jurymedlemmer i Klubhuset til et inspirationsevent om den gode Effie Entry Case. Se video med alle de gode råd her.
I slutningen af 2022 lancerede Kreativitet & Kommunikation, sammen med Dansk Erhverv, en lederuddannelse målrettet bureaubranchen. John Herup, CEO og Founding Partner i mediebureauet Orchestra og bestyrelsesmedlem i Kreativitet & Kommunikation, har valgt at sende et stort hold medarbejdere afsted på uddannelsens første hold. Vi har talt med John Herup om hans overvejelser om ledelse i indflydelsesindustrien.
I 2023 afvikles den internationale effektpris Effie Awards® for anden gang i Danmark under navnet Effie Awards Denmark. Effie Awards hædrer dokumenterbar effekt og kvaliteten af den kreative ide og eksekvering. I 2023-udgaven er der bl.a. justeret på de nuværende kategorier, tilføjet nye og enkelte er udgået – og samtidig introduceres der en helt ny special recognition-pris, som skal kaste lys over branchens unge talenter.
Effie Awards blev for første gang afholdt i 2022 i Danmark under navnet Effie Awards Denmark. Alexander Faxø fra Robert/Boisen & Like-minded sidder i juryen til den internationale effektivitetspris og er en rutineret Primary Author. Her giver han dig de vigtigste guldkorn med på vejen
Et nyt whitepaper, “The advertising industry: Should I stay or should I go?”, sætter fokus på perspektiver fra nyuddannede, kommende kandidater i kommunikationsindustrien samt perspektiver fra recruitere, som rekruttere til bureauerne – og hvad der sker i spændingsfeltet mellem tærsklen fra uddannelse til arbejdsmarked.
Onsdag den 22. marts på Kreativitet & Kommunikations generalforsamling fik bestyrelsen to nye medlemmer. Mads Duzenius Christensen fra Envision blev valgt ind som nyt bestyrelsesmedlem og Cecilie Theresa Nygaard Andersen fra Publicis Media blev valgt ind som bestyrelsessuppleant.
Du kan søge en række puljer og få tilskud til grøn omstilling som SMV – det gælder både, hvis dit bureau er er nybegynder, eller hvis bureauet allerede arbejder med den grønne omstilling.
Center for Cybersikkerhed (CFCS) har lavet en række anbefalinger for brugen af TikTok. Det er fortsat op til de enkelte virksomheder selv at vurdere brugen af forskellige apps.
Center for Cybersikkerhed (CFCS) har lavet en række anbefalinger for brugen af TikTok. Det er fortsat op til de enkelte virksomheder selv at vurdere brugen af forskellige apps.
Kreativitet & Kommunikation repræsenterer den danske kommunikations- og indflydelsesindustri, og vi har sammen med Danske Annoncører og Markedsførere (DAOM), som er annoncørernes brancheforening, lanceret nye pitchvejledninger. De nye vejledninger har til formål at skabe de bedste forudsætninger for gode, langvarige samarbejder mellem bureauer og annoncører
KreaKom vil sætte skub i kommunikationsindustriens rapportering om bæredygtighed og grøn omstilling. En ny aftale mellem KreaKom og den digtiale platform Valified skal være med til at sikre klimaregnskaber på bureauerne.
Kreativitet og Kommunikation har indgået et strategisk samarbejde med to tidligere bureauprojektledere, og nu begge selvstændige projektkonsulenter, i udviklingen af en ny projektlederworkshop.
Kreativitet og Kommunikation har indgået et strategisk samarbejde med to tidligere bureauprojektledere, og nu begge selvstændige projektkonsulenter, i udviklingen af en ny projektlederworkshop.
Kreativitet & Kommunikation kan nu, via EACA, give medlemmer 20% rabat på relevant masterclass, der sætter kreativiteten i centrum – og på formel
Noget af det, der fylder rigtig meget på bureauerne – og derfor i Kreativitet & Kommunikations rådgivninger – er samarbejde med influencere. Derfor har vi nu, i samarbejde med Dansk Erhverv, udarbejdet en ny skabelon for kontrakterne med dem.
Kreativitet & Kommunikation har indgået samarbejde med Tekstlinjen, Reklamelinjen og Contentlinjen, og som noget nyt kan vi tilbyde vores medlemmer rabat på disse branchenære aftenuddannelser
Charlie Stjerneklar, direktør i Kreativitet & Kommunikation, ser tilbage på sit første år som direktør i brancheforeningen.
I januar 2023 lancerer Creative Denmark deres nye besøgscenter målrettet internationale beslutningstagere, House of Creative Denmark.
Dansk Erhverv og Kreativitet & Kommunikation har udarbejdet en ny standardkontrakt til medvirkendeaftaler
Den internationale PR-organisation ICCO spår vækst i det kommende år – det kommer på ryggen af de globale udfordringer og forandringer. Bureauledere på tværs af grænser er er enige om prognosen
Der er stigende pres fra internationale annoncører i at forlænge betalingsfrister i forbindelse med pitches og bureausamarbejder. Det seneste eksempel er fra den amerikanske gigant Keurig Dr Pepper, der blandt andet ejer mærkerne 7UP, Dr. Pepper og Schweppes. I deres seneste pitch-runde i USA beder de bureauerne, som byder på opgaven, om at acceptere en betalingsfrist på 360 dage.
- « Forrige side
- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
- 6
- Næste side »