Her finder du de seneste nyheder og artikler fra Kreativitet & Kommunikation. I bunden kan du også klikke dig ind i vores presserum. Husk at du også kan bruge søgefunktionen i menuen
Det Europæiske Databeskyttelsesråd har truffet afgørelse om, at Meta ikke må bruge brugernes personoplysninger til adfærdsbaseret markedsføring. Læs om, hvad der går forud for afgørelsen, og hvad det betyder fremadrettet.
Kreativitet & Kommunikation kan igen år sende to talenter afsted til at dyste til PR World Cup 2023. Danske PR- og PA-bureauer har i perioden august-oktober kunne indstille talenter under 35 år til at repræsentere Danmark ved konkurrencen.
Kreativitet & Kommunikation udgiver en række gode råd og opmærksomhedspunkter til anvendelse af AI-værktøjer på bureauerne. For som med alt andet teknologi, så kræver AI-værktøjer både overvejelser og eventuelle politikker.
I 2023 lancerede Kreativitet & Kommunikation og Dansk Erhverv en ny lederuddannelse målrettet den danske bureaubranche. Orchestra er et af de bureauer, som har haft flere ansatte afsted på lederuddannelsen. Vi har talt med Senior Digital Rådgiver, Mette Juhl, og Head of Paid Search, Rasmus Christophersen om, hvad sådan en opkvalificering betyder for ledelsesværktøjskassen, hvad deres vigtigste takeaways har været og hvordan de omsætter uddannelsens indhold til praksis på bureauet.
Den europæiske brancheorganisation European Association of Communication Agencies (EACA), som Kreativitet & Kommunikation er medlem af, udkommer nu med ny playbook, ”She is a Keeper”, om tiltrækning og fastholdelse af kvindeligt talent i branchen.
Kreativitet & Kommunikation har mødt Sune Wæsel, formand og grundlægger i Grace Public Affairs – til en snak om de forskellige hjørner af indflydelsesindustrien og om god lobby-skik, også for sager med folkestemningen imod sig.
33 finalister skal kæmpe om guld, sølv og bronze ved anden udgave af effektivitetsprisen Effie Awards Denmark. Vinderne kåres ved et stort awardshow den 16. november i den historiske børssal i København.
Hvordan vinder man VM i PR? Hvad fører titlen med sig? Og hvordan finder man opskriften på det gode makkerskab på rekordtid? I 2022 vandt det danske team VM i PR – læs mere om deres god råd til kommende deltagere og erfaringer med konkurrencen her.
Kreativitet & Kommunikation har bidraget til Creative Denmarks nyeste udgivelse ”Creativity as a driver for green transition”, der sætter spot på, hvordan kreativtet kan være en drivkraft for grønne løsninger.
I denne omgang BureauTalks har vi mødt Alberte Børling Anderson, kreativ på Robert / Boisen & LikeMinded og en af de nye frontfigurer hos Ministeriet for Kreative Reklamekvinder, som kæmper for mere ligestilling i branchen.
Kreativitet & Kommunikation har indgået partnerskab med ADNAMI om et værktøj som skal optimere workflowet mellem reklamebureauer og mediebureauer i udvikling, optimering og deling af bannere.
Kreativitet & Kommunikation har indgået partnerskab med ADNAMI om et værktøj som skal optimere workflowet mellem reklamebureauer og mediebureauer i udvikling, optimering og deling af bannere.
25. august trådte Digital Services Act (DSA) i kraft. Det stiller krav til nogle af verdens største platforme og tech-virksomheder – bl.a. om aktivt at bekæmpe online misinformation, systematisk fjerne indhold, at udgive transparensrapporter og meget mere. Bureauer vil indirekte blive påvirket DSA’en, da platformene for eksempel ikke længere må give mulighed for at målrette annoncer på baggrund af personfølsomme data.
Kreativitet & Kommunikation, Danske Medier og en række brancheaktører indleder samarbejde om opgørelse af klimaaftryk på annoncemarkedet. De to brancheorganisationer lancerer med øvrige aktører fra mediebranchen et samarbejde, der skal sætte fokus på fælles retningslinjer for opgørelse af CO2-aftryk på annoncemarkedet.
Den 1. juli 2023 trådte en række nye regler i ophavsretsloven i kraft. Reglerne stammer fra det europæiske direktiv om ophavsret. Ophavsretsloven har stor betydning i branchen, da den bl.a. handler om rettigheder til værker – f.eks. musik, kunst, bøger, film, billeder og meget mere. Samtidig indeholder loven regler for omfanget af rettigheder samt køb og licensering af dem
I denne udgave af BureauTalks har Kreativitet & Kommunikation talt med den nyslåede vicedirektør i HAVE Kommunikation & PR, Anja Linnet. HAVE Kommunikation er som bureau specialiseret i kunst, kultur, oplevelser og livsstil. Bliv klogere på Anja Linnets vej ind i bureaubranchen, om at have kulturen som udgangspunkt, og på det falske modsætningsforhold, der lever mellem kunst og kommercialitet
Juryen til Effie Awards Denmark 2023 er konstitueret, og branchens effektivitetspris bliver i år uddelt af en række forskelligartede profiler med stor erfaring og indsigt – både fra det kreative, det kommercielle og det strategiske felt.
Igen i år kan Kreativitet & Kommunikation sende to skarpe talenter fra den danske branche med til den globale konkurrence. Sammen med ICCO ønsker vi at kaste lys over PR-branchens unge talenter og fremme den næste generation indenfor PR og PA. De to talenter, uagtet at de er fra to forskellige bureauer, vil dyste sammen som hold til den internationale konkurrence.
Et nyt partnerskab mellem People & Culture-dataplatformen Zoios og Kreativitet & Kommunikation skal øge fokus på medarbejdertrivsel på bureauerne og sætte det i system. Kreativitet & Kommunikations medlemmer for adgang til trivselsværktøjet til en særligt god pris.
Hos KreaKom har vi flere gange skrevet om spørgsmålet om overførsel af persondata til USA – nu er der endelig landet en aftale på det betændte GDPR-område.
Datatilsynet har udgivet sommerens læsestof – ” Vejledning om direkte markedsføring”. Måske tænker du, at GDPR ikke er den foretrukne sommerferielæsning – men uanset om du læser vejledninger før, under eller efter sommerferien, så er den værd at prioritere.
Den 24. august 2023 løber Digital Advertising 2023 af stablen. Konferencen afholdes af IAB Danmark og er en af nordens største konferencer om trends, ny viden og best practices indenfor digital annoncering og markedet for digital marketing.
I denne udgave af Bureautalks taler vi med Strategy Director og partner i mediebureauet Orchestra, Sandra Olsen. Om medieetik og om fælles fodslag i branchen
Datatilsynet har udtalt alvorlig kritik af Boligportal for ikke at kunne påvise, at deres behandling af oplysninger om personer, der besøger deres hjemmeside, er sket i overensstemmelse med GDPR. Kritikken går på Boligportals brug af Facebook Business Tools, herunder trackingværktøjet Pixels. Hvordan skal man som bureau forholde sig til afgørelsen?
I ny udgivelse om medarbejdertrivsel adresserer den europæiske brancheorganisation EACA (European Association of Communications Agencies) behovet for sunde organisationer, og arbejdet med medarbejdertrivsel, som et afgørende konkurrencebarometer i post-covid-samfundet
Ekspertgruppen blev nedsat i 2022 under den daværende regering. Gruppen har undersøgt tech-giganters forretningsmodeller og er netop udkommet med 13 anbefalinger i rapporten: ”Demokratisk kontrol med tech-giganternes forretningsmodeller”
- « Forrige side
- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
- 6
- Næste side »