Her finder du de seneste nyheder og artikler fra Kreativitet & Kommunikation. I bunden kan du også klikke dig ind i vores presserum. Husk at du også kan bruge søgefunktionen i menuen
Kreativitet & Kommunikation kan nu, via EACA, give medlemmer 20% rabat på relevant masterclass, der sætter kreativiteten i centrum – og på formel
Noget af det, der fylder rigtig meget på bureauerne – og derfor i Kreativitet & Kommunikations rådgivninger – er samarbejde med influencere. Derfor har vi nu, i samarbejde med Dansk Erhverv, udarbejdet en ny skabelon for kontrakterne med dem.
Kreativitet & Kommunikation har indgået samarbejde med Tekstlinjen, Reklamelinjen og Contentlinjen, og som noget nyt kan vi tilbyde vores medlemmer rabat på disse branchenære aftenuddannelser
Charlie Stjerneklar, direktør i Kreativitet & Kommunikation, ser tilbage på sit første år som direktør i brancheforeningen.
I januar 2023 lancerer Creative Denmark deres nye besøgscenter målrettet internationale beslutningstagere, House of Creative Denmark.
Dansk Erhverv og Kreativitet & Kommunikation har udarbejdet en ny standardkontrakt til medvirkendeaftaler
Den internationale PR-organisation ICCO spår vækst i det kommende år – det kommer på ryggen af de globale udfordringer og forandringer. Bureauledere på tværs af grænser er er enige om prognosen
Der er stigende pres fra internationale annoncører i at forlænge betalingsfrister i forbindelse med pitches og bureausamarbejder. Det seneste eksempel er fra den amerikanske gigant Keurig Dr Pepper, der blandt andet ejer mærkerne 7UP, Dr. Pepper og Schweppes. I deres seneste pitch-runde i USA beder de bureauerne, som byder på opgaven, om at acceptere en betalingsfrist på 360 dage.
Robert/Boisen & Like-minded, Uncle Grey, Mensch & Sansir, &Co./NoA løb med guldstatuetterne ved Effie Awards, der afholdtes første gang på dansk jord, torsdag aften
7.-12. november 2022 løb ICCO Next Generation PR World Cup af stablen, og LEAD Agency’s Sofie Rebecca Høj og Advice’ Morten Vester Haldrup skabte sammen en kampagne, der forgyldte Danmark
”Må vi ikke længere udsende pressemeddelelser på vegne af vores kunder og samarbejdspartnere eller for os selv, sådan som vi altid har gjort?” og ”skal vi nu til at deklarere en pressemeddelelse som reklame, og må medierne overhovedet bringe det, vi sender til dem?”
Værterne til Effie Awards Denmark 2022 er fundet – og det bliver erfarne folk, der skal lede dig og dine kollegaer trygt gennem et brag af et awardshow på Børsen 24. november
Det kan være fristende, men man kan ikke blot bruge store sportsbegivenheder, såsom det kommende VM, som afsæt for kommercielle kampagner eller kommunikation
7. november 2022 afholder den internationale PR-paraplyorganisation International Communications Consultancy Organisation (ICCO) den prestigefyldte Next Generation World Cup 2022. På baggrund af indstillinger fra danske PR/PA-bureauer er to talenter blevet udvalgt til at repræsentere Danmark ved den internationale konkurrence.
Du har sikkert været omkring det – Google Analytics. Er det lovligt? Hvordan garderer jeg mig? Herunder giver Kreativitet & Kommunikation dig en gennemgang af historien uden ende, ligesom vi vil forsøge at kigge fremad
Til november løber Effie Awards Denmarks store awardshow på Børsen af stablen, og det bliver en opvisning i professionalisme og målrettet og effektiv branding og kampagne.
De 36 finalister, som skal kæmpe om guld, sølv og bronze, er nu offentliggjort.
Datatilsynet har udgivet en ny vejledning om de regler i GDPR, der er særligt relevante i forbindelse med valgkampagner. I vejledningen finder du bl.a. en tjekliste, du kan bruge som rettesnor for, hvilke skridt du mindst skal igennem, når du vurderer, om du overholder databeskyttelsesreglerne.
Konferencen Ad Net Zero Global Summit 2022 løber af stablen 9.-10. november, hvor der skal diskuteres udviklingspotentialer og perspektiver for en CO2-neutral fremtid indenfor reklameindustrien
International Communications Consultancy Organisation (ICCO) har lanceret et nyt ungdomspanel, som skal arbejde for at fremme kreativitet og branchefællesskab hos den nye generation i PR-branchen
Dansk Online Index giver det overordnede billede af den samlede danske internettrafik for tilmeldte sites, og et detaljeret indblik i brugen af alle væsentlige internetsider i Danmark.
Et nyt netværk, der samler talenter fra kommunikations-, reklame- og marketingbranchen, ser dagens lys. Netværket består af tidligere kursister på branchens efteruddannelse, The Accelerator Program.
Kreativitet & Kommunikation har indgået samarbejde med Nordic Whistle, der giver medlemmer af Kreativitet & Kommunikation mulighed for at tegne en nem og sikker Whistleblowerordning til en favorabel pris. Fra december 2023 skal virksomheder med mere end 49 ansatte have etableret en ordning.
Vores interviewstafet blandt KreaKoms bestyrelse er landet hos Bodil Ibsen fra det effektorienterede reklame- og mediebureau Nørgård Mikkelsen. Siden 2019 har hun sammen med Kasper Jensen siddet i spidsen for bureauet, som i dag har 70 medarbejdere fordelt på to lokationer i Odense og København.
For nylig blev en café i Vejle kendt skyldig af retten i Kolding for overtrædelse af spamforbuddet. Forbrugerombudsmanden havde politianmeldt caféen for at have afholdt konkurrencer via Facebook, hvor det var et krav, at deltagerne skulle tagge deres venner.
Kreativitet & Kommunikation indgår samarbejde med en af Europas førende Consent Management Platforms, Cookie Information. Med Cookie Information overholder hjemmesider GDPR, uden man mister data fra Google Ads og Analytics.
Kreativitet & Kommunikation har indgået samarbejde med Retriever om fordelagtige priser på medieovervågning til foreningens medlemmer.
Kreativtiet & Kommunikations direktør, Charlie Stjerneklar, deltager i år på Folkemødet fra den 16. juni – 19. juni i Allinge på Bornholm. Kreativitet & Kommunikations medlemmer yder en enorm indsats til Folkemødet, hvor de spiller en central rolle i forbindelse med at arrangere og afvikle en stor række arrangementer til den store demokratifest i Allinge.