Her finder du de seneste nyheder og artikler fra Kreativitet & Kommunikation. I bunden kan du også klikke dig ind i vores presserum. Husk at du også kan bruge søgefunktionen i menuen
Konferencen Ad Net Zero Global Summit 2022 løber af stablen 9.-10. november, hvor der skal diskuteres udviklingspotentialer og perspektiver for en CO2-neutral fremtid indenfor reklameindustrien
International Communications Consultancy Organisation (ICCO) har lanceret et nyt ungdomspanel, som skal arbejde for at fremme kreativitet og branchefællesskab hos den nye generation i PR-branchen
Dansk Online Index giver det overordnede billede af den samlede danske internettrafik for tilmeldte sites, og et detaljeret indblik i brugen af alle væsentlige internetsider i Danmark.
Et nyt netværk, der samler talenter fra kommunikations-, reklame- og marketingbranchen, ser dagens lys. Netværket består af tidligere kursister på branchens efteruddannelse, The Accelerator Program.
Kreativitet & Kommunikation har indgået samarbejde med Nordic Whistle, der giver medlemmer af Kreativitet & Kommunikation mulighed for at tegne en nem og sikker Whistleblowerordning til en favorabel pris. Fra december 2023 skal virksomheder med mere end 49 ansatte have etableret en ordning.
Vores interviewstafet blandt KreaKoms bestyrelse er landet hos Bodil Ibsen fra det effektorienterede reklame- og mediebureau Nørgård Mikkelsen. Siden 2019 har hun sammen med Kasper Jensen siddet i spidsen for bureauet, som i dag har 70 medarbejdere fordelt på to lokationer i Odense og København.
For nylig blev en café i Vejle kendt skyldig af retten i Kolding for overtrædelse af spamforbuddet. Forbrugerombudsmanden havde politianmeldt caféen for at have afholdt konkurrencer via Facebook, hvor det var et krav, at deltagerne skulle tagge deres venner.
Kreativitet & Kommunikation indgår samarbejde med en af Europas førende Consent Management Platforms, Cookie Information. Med Cookie Information overholder hjemmesider GDPR, uden man mister data fra Google Ads og Analytics.
Kreativitet & Kommunikation har indgået samarbejde med Retriever om fordelagtige priser på medieovervågning til foreningens medlemmer.
Kreativtiet & Kommunikations direktør, Charlie Stjerneklar, deltager i år på Folkemødet fra den 16. juni – 19. juni i Allinge på Bornholm. Kreativitet & Kommunikations medlemmer yder en enorm indsats til Folkemødet, hvor de spiller en central rolle i forbindelse med at arrangere og afvikle en stor række arrangementer til den store demokratifest i Allinge.
Bureauer og aktører i reklame- og kommunikationsbranchen skal være opmærksom på de nye regler i deres arbejde for annoncørerne – og det på trods af, at det er annoncørerne, der som udgangspunkt skal have styr på reglerne.
Petter Pablo Sommerfelt-Venegas tror på et branchefællesskab, hvor både små og store bureauer gør deres stemmer gældende, og hvor brancheglidninger bidrager til en bedre forståelse og mindre siloopdeling.
Den globale PR-brancheforening ICCO har udgivet et nyt white paper med titlen: ‘Modern Communication Challenges for Society’. Om PR-branchens rolle, ansvar og muligheder på tre store dagsordener i kommunikationslandskabet.
Ny undersøgelse om krænkelser i reklame- og marketingbranchen viser et fortsat stort problem med krænkelser i branchen.
Interview med Kreativitet & Kommunikations bestyrelsesmedlem og CEO i Uncle Grey, Rolf Bach. Om kreativitet, branchens udfordringer og muligheder og vigtigheden af et branchefællesskab.
Kreativitet & Kommunikation og VÆRDBAR har indgået et strategisk samarbejde for at klæde bureaubranchen på til at håndtere barsel bedre.
Vi genbesøger de mange faldgruber, man skal være opmærksom på, hvis man vil bygge kampagneaktiviteter op om store sports- og kulturbegivenheder, som eksempelvis Tour de France 2022 i Danmark.
Dansk Medier Research vil sikre Lokalplanner.dk’s fortsatte opdatering til glæde for dem, der planlægger kampagner, som involverer lokale ugeaviser.
Torsdag den 20. januar blev parlaments-medlemmerne enige om et udkast til Digital Services Act (DSA). I branchen vil både bureauer og deres kunder være omfattet af flere områder i den nye lovpakke.
Kreativitet & Kommunikation underskrev i 2020 Europa-Kommissionens selvregulerende kodeks, der skal bekæmpe spredning af fake news og disinformation. Men hvordan kan branchen løfte denne udfordring sammen?
Den nye kvikguide til miljømarkedsføring fra Forbrugerombudsmanden er ikke et quickfix. Man skal fortsat træde meget varsomt, når man ønsker at kommunikere grønt i sin markedsføring. Læs vores gennemgang her.
I en interview-stafet giver medlemmer af Kreativitet & Kommunikations bestyrelse deres bud på branchens udfordringer – denne gang Mille Klink fra Advice.
En ny række ændringer af markedsføringsloven blev den 25. november vedtaget af Folketinget. Kreativitet & Kommunikation kommer her med et overblik over, hvad man vores medlemmer skal være særligt opmærksom på.
Der var jubel efter Erhvervsstyrelsen udmelding om, at de fremadrettet ikke prioriterer tilsynet med samtykkereglen for simple statistik-cookies. Men hvordan nedprioriteringen fra Erhvervsstyrelsen hænger sammen reglerne i GDPR?
Hvis salg bliver en del virksomheden, kan det være et opgør med den måde det kreative, rådgivende arbejde værdisættes, mener lektor Mogens Bjerre.
“Min opgave er at skabe rum til, at mine medarbejdere kan udfolde sig, og det indebærer blandt andet, at jeg skal være stille,” siger Ulrik Petersen, CEO i dentsu Denmark i dette interview.
- « Forrige side
- 1
- …
- 4
- 5
- 6
- 7
- Næste side »