Her finder du de seneste nyheder og artikler fra Kreativitet & Kommunikation. I bunden kan du også klikke dig ind i vores presserum. Husk at du også kan bruge søgefunktionen i menuen
Dansk Medier Research vil sikre Lokalplanner.dk’s fortsatte opdatering til glæde for dem, der planlægger kampagner, som involverer lokale ugeaviser.
Torsdag den 20. januar blev parlaments-medlemmerne enige om et udkast til Digital Services Act (DSA). I branchen vil både bureauer og deres kunder være omfattet af flere områder i den nye lovpakke.
Kreativitet & Kommunikation underskrev i 2020 Europa-Kommissionens selvregulerende kodeks, der skal bekæmpe spredning af fake news og disinformation. Men hvordan kan branchen løfte denne udfordring sammen?
Den nye kvikguide til miljømarkedsføring fra Forbrugerombudsmanden er ikke et quickfix. Man skal fortsat træde meget varsomt, når man ønsker at kommunikere grønt i sin markedsføring. Læs vores gennemgang her.
I en interview-stafet giver medlemmer af Kreativitet & Kommunikations bestyrelse deres bud på branchens udfordringer – denne gang Mille Klink fra Advice.
En ny række ændringer af markedsføringsloven blev den 25. november vedtaget af Folketinget. Kreativitet & Kommunikation kommer her med et overblik over, hvad man vores medlemmer skal være særligt opmærksom på.
Der var jubel efter Erhvervsstyrelsen udmelding om, at de fremadrettet ikke prioriterer tilsynet med samtykkereglen for simple statistik-cookies. Men hvordan nedprioriteringen fra Erhvervsstyrelsen hænger sammen reglerne i GDPR?
Hvis salg bliver en del virksomheden, kan det være et opgør med den måde det kreative, rådgivende arbejde værdisættes, mener lektor Mogens Bjerre.
“Min opgave er at skabe rum til, at mine medarbejdere kan udfolde sig, og det indebærer blandt andet, at jeg skal være stille,” siger Ulrik Petersen, CEO i dentsu Denmark i dette interview.
I en interview-stafet giver medlemmer af Kreativitet & Kommunikations bestyrelse deres bud på branchens udfordringer – denne gang Christina Tønnesen fra Mensch.
Årets lønstatistik, som analysevirksomheden Kantar Gallup har gennemført på vegne af Kreativitet & Kommunikation, er netop offentliggjort, og der er flere interessante indsigter på et overordnet brancheniveau.
Kresten Schultz Jørgensen mener, at høje standarder og professionsetik er branchens helt afgørende konkurrenceparametre i en verden, hvor kommunikation er det primære tandhjul i både geopolitik og samfundsudvikling.
Hvad er et branchefælleskab godt for? Det giver Karina Holm Henriksen, der er CEO i We Love People, sine bud på.
Man skal kunne dokumentere sin markedsføring, hvis den indeholder miljømæssige og etiske påstande om et produkt eller en aktivitet.
Det kan være fristende, men man kan ikke blot bruge sommerens forestående EM som afsæt for kommercielle kampagner eller kommunikation.
- « Forrige side
- 1
- …
- 4
- 5
- 6