Nyt overblik om markedsføring rettet mod børn og unge fra Forbrugerombudsmanden

Forbrugerombudsmanden har opdateret sin information om reglerne for markedsføring rettet mod børn og unge under 18 år.

Reglerne er ikke ændret, men opdateringen samler relevant viden, nyeste praksis og præciserer nogle steder rammerne. Man får et nemt og tilgængeligt overblik over, hvad man skal være opmærksom på, når man laver markedsføring rettet mod børn og unge. Dernæst bliver man også guidet til en vurdering af, hvornår der er tale om, at markedsføring er målrettet børn og unge.

Vær opmærksom på, at grænsen for hvornår noget er målrettet mod børn og unge, ikke alene afhænger af, hvem kampagnen har som målgruppe. Det er derfor at relevant at læse Forbrugerombudsmandens oversigt over, hvilke parametre der ligger til grund, så man er opmærksom på de udløsende faktorer.

Find Forbrugerombudsmandens information her.

Læs også selve nyheden, som også kom med en opdatering om influencere, her:

Kun for medlemmer
Er du i tvivl, så kan du som medlem af Kreativitet & Kommunikation altid ringe til vores juridiske rådgivere – find dem her.