Vejledninger skal afhjælpe pitchprocessen

Kreativitet & Kommunikation repræsenterer den danske kommunikations- og indflydelsesindustri, og vi har sammen med Danske Annoncører og Markedsførere (DAOM), som er annoncørernes brancheforening, lanceret nye pitchvejledninger. De nye vejledninger har til formål at skabe de bedste forudsætninger for gode, langvarige samarbejder mellem bureauer og annoncører

Pitch er en gængs metode, når man som annoncør skal vælge bureaupartner. Ved afholdelse af pitches, inviteres en række bureauer til at arbejde på en opgave – en metode, som indeholder en række udfordringer for både annoncører og bureauer, hvilket er baggrunden for de nye vejledninger. De nye vejledninger giver gode råd og idéer, som annoncører og bureauer kan finde inspiration i forbindelse med tilrettelæggelse af pitches.

Vejledningerne er Kreativitet & Kommunikation og Danske Annoncører og Markedsføreres bud på, hvordan alle parter kan opnå en bedre proces med et forhåbentligt frugtbart resultat. Lanceringen består af to pitchvejledninger – en vejledning målrettet valg af kreativ bureaupartner og en vejledning målrettet valg af digital bureaupartner. I vejledningerne findes generelle overvejelser omkring det gode samarbejde, overvejelser om pitchrunder, beskrivelse af gennemførelser af pitch med eller uden kreativt/digitalt oplæg, briefingguide til annoncører, samt Q&A for både annoncører og bureauer.

Hent vejledningerne her.

Læs Dansk Markedsførings interview med Kreativitet & Kommunikations direktør, Charlie Stjerneklar, om de nye pitchvejledninger her.