Lancering af ny standard for medvirkendeaftaler

Dansk Erhverv og Kreativitet & Kommunikation har udarbejdet en ny standardkontrakt til medvirkendeaftaler

Noget af det, der fylder rigtig meget på bureauerne – og derfor i Kreativitet & Kommunikations rådgivninger – er medvirkendeaftaler. Derfor har vi nu, i samarbejde med Dansk Erhverv, udarbejdet en ny standard til medvirkendeaftaler. Standarden tager højde for alle de problematikker, som kan opstå , og den er udarbejdet på baggrund af flere års erfaring fra Kreativitet & Kommunikation og Dansk Erhvervs mange medlemsrådgivninger.

Det glæder juridisk rådgiver hos Kreativitet & Kommunikation, Cecilie Kunz Paulsen, at man nu kan imødekomme et stort behov hos KreaKoms medlemsbureauer:

”Mange af vores medlemmer bruger fast medvirkendeaftaler, og derfor har vi kogt al vores praktiske erfaring ned til en skabelon, som godt nok er i et lidt større format end tidligere, men som til gengæld når rundt om de punkter vi ofte oplever skaber nogle uheldige situationer på bagkant”, siger hun.

Kontrakten er et centralt redskab til at sikre, at man får taget højde for væsentlige ting og kan hjælpe med at alle har samme udgangspunkt på bureauet, og det er bl.a. derfor, at den er i et større format end tidligere. Den er dog samtidig fleksibel, og der er taget højde for det enkeltes bureaus behov og arbejdsgange, ligesom kontrakten kan tilpasses den enkelte virksomheds grafiske og æstetiske udtryk.

Til januar udkommer der en lignende standard til influencerkontrakter – noget vi ligeledes ser et stigende behov for hos medlemsbureauerne.

Vil du vide mere?
Som medlem af Kreativitet & Kommunikation kan du deltage i to gratis kurser – både fysisk og online – om de nye skabeloner.

Husk at du som medlem kan altid kan ringe til vores juridiske rådgivere og få sparring.

Download medvirkendeaftalen her.

Vi anbefaler, at du sletter tidligere standarder til medvirkendeaftaler og fremadrettet benytter denne udgave.