Her finder du de seneste nyheder og artikler fra Kreativitet & Kommunikation. I bunden kan du også klikke dig ind i vores presserum. Husk at du også kan bruge søgefunktionen i menuen
Nye regler for stilladsreklamer i Københavns Kommune betyder nye reklamefrie zoner, nye takster og krav til størrelser af stilladsreklamer.
Når relationen mellem kunde og bureau bygger på ærlighed og tillid, handler det ikke om, hvorvidt idéer er “skøre,” men om de er i tråd med brandets strategi.
Med 200.000 daglige gæster i Danmark og 285 millioner kunder årligt på tværs af de nordiske lande er McDonald’s et ret frekvent indslag i manges (mad)kultur. Og nok ikke helt tilfældigt, for bag den ikoniske gyldne bue og de velkendte nuggets gemmer sig en skarp strategi, hvor kreativitet og effektivitet går hånd i hånd og driver succesen.
Den originale idé er kun begyndelsen. Det er empatien, der gør den relevant og effektiv. Undersøgelser fra Ipsos viser, at empatien forbinder reklamen med målgruppens følelser og virkelighed og skaber dokumenterbare resultater.
Forbrugerombudsmandens udmelding om, at alt indhold delt af erhvervsdrivende influencere skal overholde markedsføringsloven, har skabt spørgsmål og debat i influencerbranchen.
34 finalister skal kæmpe om guld, sølv og bronze ved effektivitetsprisen Effie Awards Denmark. Vinderne kåres ved et stort awardshow den 21. november på Axelborg i København.
Kreativitet & Kommunikations juridiske seniorrådgiver, Maria Vegger Bjerrehuus, gennemgår her, hvad det skærpede tilsyn for Forbrugerombudsmanden dækker over – og hvad man skal være særligt opmærksom på ude på bureauerne.
I andet kvartal stiger omsætningen på annoncemarkedet til 4,2 milliarder kroner, og takterne fra første kvartal 2024 fortsætter i andet kvartal 2024 med en vækst på 5,8% i forhold til andet kvartal 2023.
Midt i det pulserende BLOX finder du House of Creative Denmark – et unikt møde- og event-venue skabt til at inspirere. Her kan dine events, offsites, seminarer, workshops og kreative møder få plads til at udfolde sig i moderne og fleksible rammer.
Tredje hold af Kreativitet & Kommunikation og Dansk Erhvervs efteruddannelse målrettet nye og nuværende ledere i bureaubranchen har netop åbnet for tilmeldinger. Uddannelsen er målrettet dig, som ikke har en formel lederuddannelse, eller som trænger til ny inspiration.
Dansk Erhverv har opdateret deres guide om grøn markedsføring, hvor du kan blive klogere på, hvordan du må kommunikere om CO2-reduktion, budskaber om klima- og CO2-neutralitet samt bidrag til klimaprojekter.
En ny rapport kaster lys over ligestilling og mangfoldig repræsentation i awardshows og de kreative teams bag indsendelserne i reklameindustrien. I rapporten bliver det vedvarende problem med kønsubalance i reklamebranchen belyst, med fokus på kvinders karriereudvikling i kreative roller og den betydelige indflydelse af kreative priser. På trods af fremskridt inden for ligestilling mellem kønnene, er kun 24% af de kreative priser i Europa blevet tildelt kvinder i de sidste fem år.
SE VIDEO: Sammen med Ipsos og Dansk Erhverv satte Effie Awards Denmark og KreaKom fokus på kreativ effektivitet til et arrangement, hvor skarpe oplægsholdere leverede indsigter i den målbare effekt ved kreativitet i kampagner, og hvordan man bedst muligt kan transformere sin effektive markedsføringsindsats til en Effie Entry.
Foreningen Carbon Footprint Initiative, der arbejder med opgørelse af CO2-aftryk på det danske annoncemarked, holdt i fredags sin første ordinære generalforsamling siden foreningens stiftelse i november.
Vi har samlet et overblik over en række arrangementer og talks på Folkemødet, som kan være relevante for dig at lytte med på med temaer som AI, sprogmodeller, spilreklamer, ansvarlig markedsføring, brancheetiske dilemmaer og muligheder, diversitet i kommunikationen, techplatformene, børn og unges trivsel online og meget mere.
På foranledning af Kreativitet & Kommunikation udarbejder IRM årlige og kvartalsvise opgørelser over reklameforbruget i Danmark. Rapporten fra første kvartal af 2024 viser, at de samlede annonceinvesteringer nåede op på knap 4 milliarder DKK, hvilket svarer til en stigning på 1,7 % sammenlignet med første kvartal af 2023. Tallene peger på, at recessionen endelig har mistet sit greb om det danske annoncemarked.
Kreativitet & Kommunikations juridiske seniorrådgiver, Maria Vegger Bjerrehus, har nok førertrøjen i at vide, hvad du skal være opmærksom på i din kommunikation, hvis du ønsker at tale ind sommerens mange store sportsbegivenheder. Heldigvis er Maria en holdspiller og deler glædeligt ud af alle de faldgruber, som du skal drible udenom.
Effie Awards Denmark og Ipsos går sammen i et strategisk partnerskab, som skal kaste lys over, hvad der driver de mest effektive kampagner i Danmark.
I år skal 61 profiler fra indflydelsesindustrien vurdere, hvilke kampagner der har været bedst til at skabe værdi og resultater det seneste år.
Malene Birkebæk tiltrådte den 2. april som ny administrerende direktør for Kreativitet & Kommunikation. Malene kommer med mange års erfaring fra både mediebranchen og bureaubranchen og et indgående kendskab til den verden, som den kreative branche navigerer i. Her kan du lære Malene lidt bedre at kende.
Bag kampagnen står FN (UNDP), World Meteorological Organization og The Weather Channel. Weather Kids-kampagnen bliver sendt på nyhedskanaler og medier i mere end 80 lande over hele verden. Den globale rækkevidde er muliggjort af en bred koalition af partnere, hvoraf mange har doneret deres tid og ekspertise til den fælles sag.
Den 1. marts 2024 kom den længe ventede afgørelse i sagen om Danish Crowns ”klimakontrollede gris”. Dommen er interessant – særligt i et bureauperspektiv – fordi den tydeligt demonstrerer, at annoncørerne har kommerciel ytringsfrihed i forhold til deres grønne tiltag, men kun hvis deres markedskommunikation står på ryggen af solid dokumentation.
Folketinget vedtog den 23. januar 2024 lov om ændring af lov om gennemførelse af dele af arbejdstidsdirektivet. Lovforslaget, som blandt andet indeholder en pligt til registrering af arbejdstid, træder i kraft den 1. juli 2024 og får betydning for alle arbejdsgivere.
Den 1. marts 2024 kan man igen sende arbejder ind til den kreative branches effektivitetspris, Effie Awards Denmark. I år kan man sende ind i 13 forskellige kategorier, hvor to af kategorierne er nye. Samtidig får Effie Awards Denmark juryledelse et nyt medlem.
- 1
- 2
- 3
- …
- 6
- Næste side »