Her finder du de seneste nyheder og artikler fra Kreativitet & Kommunikation. I bunden kan du også klikke dig ind i vores presserum. Husk at du også kan bruge søgefunktionen i menuen
Effektfulde kampagner bygger på ét klart mål, dyb indsigt og kreativitet med menneskelig relevans, viser Effie Denmark Trends Report 2022-2024.
Bureauer, der rådgiver eller producerer indhold for flyselskaber, bør nu være ekstra opmærksomme på dokumentation og lovgivning i forbindelse med grønne kampagner.
I 2026 vil særligt markedsføringsloven bliver strammet på det grønne område – men også andre ændringer følger med. Allerede nu bør bureauer indtænke de nye krav i dialogen med kunder – særligt i langsigtede kampagner og kommunikation
KreaKom er trådt ind som medlem af Spilreklamenævnet for at styrke arbejdet med ansvarlig og selvreguleret markedsføring.
Sanktioner for overtrædelse af EU’s nye regler om politisk reklame udskydes til 1. januar 2026. Men reglerne træder stadig i kraft til oktober – og bureauer bør allerede nu forberede sig og justere deres processer.
Mød analyseeksperten Neil Charles på Business of Marketing 21. maj – og bliv klogere på, hvorfor vejen til effektiv markedsføring hverken går gennem hurtige løsninger eller enkeltstående datapunkter, men derimod kræver kulturforandring, kritisk tænkning og en stærk læringsmodel.
Læskedrikreklamenævnet har opdateret sine retningslinjer med skærpede krav til markedsføring af læskedrikke – især energidrikke – samt brugen af influencere. Retningslinjerne er blevet til i samarbejde med Forbrugerombudsmanden
Det er med stolthed, at KreaKom er medarrangør på en nyskabelse i branchen, nemlig konferencen The Business of Marketing 2025, der sætter fokus på marketings betydning for forretningsmæssig succes.
Få indsigt fra prisvindende cases om effektivitet og forstå vigtigheden af effektivitet i dit arbejde på kun 10 timers online læring.
Geopolitiske spændinger, misinformation og teknologiske fremskridt skaber nye krav til PR-professionelle, der nu i stigende grad fungerer som strategiske rådgivere i en kompleks verden, viser, ICCO World PR Report 2024-2025
Atrium tilbyder specialiseret uddannelse inden for pharma og life science.
Som medlem hos KreaKom får du 20% på udvalgte kurser samt e-learning.
Vil du have en flyvende start i branchen? IPA Foundation Certificate er den ultimative introduktion til reklame- og marketingverdenen!
Influencer marketing i Danmark er i hastig udvikling, og 2024 tegner til at blive endnu et rekordår, viser en dugfrisk rapport.
Marlene Birkebæk, adm. direktør i KreaKom, har været på SXSW 2025. Her deler hun nogle af de indtryk og perspektiver, hun er kommet hjem med.
Debat: Kodeks for reklamer for usunde fødevarer er det bedste værn om børn frirum fra usund mad
Pressemeddelelse: Ny undersøgelse viser, at arbejdslivet på tværs af bureaubranchen i Europa er præget stor psykologisk tryghed, sammenhold blandt kollegaer og ikke mindst optimisme. Det skaber gode vilkår for de kreative løsninger, fremhæver direktør for KreaKom
Er du multimediestuderende og klar til at blive en del af et spændende projekt, hvor du skal hjælpe os med at skabe en hjemmeside, der lever op til både vores og vores medlemmers behov?
Så er det måske dig, vi leder efter!
Nye regler for stilladsreklamer i Københavns Kommune betyder nye reklamefrie zoner, nye takster og krav til størrelser af stilladsreklamer.
Når relationen mellem kunde og bureau bygger på ærlighed og tillid, handler det ikke om, hvorvidt idéer er “skøre,” men om de er i tråd med brandets strategi.
Med 200.000 daglige gæster i Danmark og 285 millioner kunder årligt på tværs af de nordiske lande er McDonald’s et ret frekvent indslag i manges (mad)kultur. Og nok ikke helt tilfældigt, for bag den ikoniske gyldne bue og de velkendte nuggets gemmer sig en skarp strategi, hvor kreativitet og effektivitet går hånd i hånd og driver succesen.
Den originale idé er kun begyndelsen. Det er empatien, der gør den relevant og effektiv. Undersøgelser fra Ipsos viser, at empatien forbinder reklamen med målgruppens følelser og virkelighed og skaber dokumenterbare resultater.
Forbrugerombudsmandens udmelding om, at alt indhold delt af erhvervsdrivende influencere skal overholde markedsføringsloven, har skabt spørgsmål og debat i influencerbranchen.
34 finalister skal kæmpe om guld, sølv og bronze ved effektivitetsprisen Effie Awards Denmark. Vinderne kåres ved et stort awardshow den 21. november på Axelborg i København.
Kreativitet & Kommunikations juridiske seniorrådgiver, Maria Vegger Bjerrehuus, gennemgår her, hvad det skærpede tilsyn for Forbrugerombudsmanden dækker over – og hvad man skal være særligt opmærksom på ude på bureauerne.
- 1
- 2
- 3
- …
- 6
- Næste side »