Her er juryen til Effie Awards Denmark 2024

I år skal 61 profiler fra indflydelsesindustrien vurdere, hvilke kampagner der har været bedst til at skabe værdi og resultater det seneste år.

Juryen består af repræsentanter fra både annoncør- og bureausiden og indeholder et bredt felt af kompetencer og specialister, som afspejler de elementer, det kræves for at vinde en Effie-statuette – strateger, idéudviklere, kreative, projektledere, medieplannere, indkøbere, kommunikatører og analytikere. De 61 jurymedlemmer ledes af fire juryforpersoner, som ikke har stemmeret, men i stedet agerer moderatorer for juryens diskussioner om indsendelserne.

Juryudvælgelsen bygger blandt andet på meritter, indstillinger af talenter samt de mange erfaringer fra jurysammensætningen i 2023, hvor kombinationen af diversitet på både fagligheder, køn og alder skabte de bedste forudsætninger for de to juryrunder, som ledte op til den store prisuddeling.

”Vi har igen i år haft fokus på at skabe en divers jury med et massivt erfaringsgrundlag, som kan bedømme, hvornår en idé virker, og hvornår kommunikation kan betegnes som effektiv. Derfor er jeg også glad for, at en stor del af feltet, som var med til at bedømme Effie Awards Denmark i 2023, igen i år vil deltage i juryarbejdet – og at vi rammer en sammensætning, hvor vi stort set er 50/50 på kønssammensætningen. Vi bliver i branchen mere end nogensinde bedt om at dokumentere vores værdi og resultater – og derfor glæder det mig, at vi fortsat kan give bureauer og annoncører et udstillingsvindue til at gøre netop dette under Effie-fanerne,” siger Malene Birkebæk, administrerende direktør i Kreativitet & Kommunikation.

Se juryen for Effie Awards Denmark 2024 her

  • Karina Holm Henriksen, CEO og Partner i Make (juryforperson)
  • Lars Samuelsen, Chief Strategy Officer & Creative Chairman, Uncle Grey (juryforperson)
  • Claus Andersen, Managing Director for Hearts & Science + Drum CPH (juryforperson)
  • Mathias Birkvad, Director of Strategy i &Co. og Partner i NoA. (juryforperson)
  • Agnete Glendrup, Senior Art Director, Make
  • Agnete Sylvest Jensen, Kommunikations- og Marketingchef, Akademikernes A-kasse
  • Alexander Asmussen, Head of Creative Excellence, Ipsos
  • Alexander Faxø, Senior Social & Brand Activation Strategist, Robert/Boisen & Like-minded
  • Alexander Mackenzie, Senior Creative, Uncle Grey
  • Anette Østbjerg, Head of Corporate Branding & Insight, Danske Spil
  • Anna Rise, Kommunikationschef, Nestlé
  • Anne Stokholm, Director & Partner, Orchestra
  • Annette Flinck, Strategic Director, Accenture Song
  • August Rein, Project & Production Lead / Partner, Twenty
  • Britt Hougaard, Head of Marketing, Innovation & Communication, Kohberg
  • Casper Buchhave, Head of Marketing, Aller Media
  • Casper Tage Stavnstrup, Digital Director, Orchestra
  • Charlotte Martens, Chief Creative Strategist & Head of Planning, Advice
  • Charlotte Porsager, Chief Commercial Officer, Uncle Grey
  • Christian Budtz, Executive Strategy Director, Accenture Song
  • Dennis Gade Pedersen, Director, Brand Management, Norlys
  • Trine Pilgaard Jørgensen, Head of Digital Strategy & AI, Lead Agency
  • Eveline van Gaal, Senior Strategist, Robert/Boisen & Like-minded
  • Fie Jakobsen, Group Director, Drum CPH
  • Frederik Kornum-Hall, Senior Advisor, Primetime
  • Helena Rudolph, Head of Marketing , Plantorama
  • Helene Birk, CMO / Marketingchef, XL-Byg
  • Helle Julin, Senior Strategic Planner, & Co.
  • Jeppe Nis Jensen, Creative Director & Partner, Advice
  • Julie Daugaard, Executive Strategy & Growth Director, dentsu
  • Julie Elander Pehrsson, Strategic Planner, & Co.
  • Kamille Rannes Bugaj, Head of Strategy, Make
  • Kasper Kjærsgaard Jensen, adm. direktør & partner, Nørgård Mikkelsen
  • Kathrine Werling, Marketingchef, Netto
  • Kim Boisen, CEO & co-founding partner, Robert/Boisen & Like-minded
  • Kirsten Pedersen, Digital Performance Director, dentsu X
  • Lena Friberg, Head of Branding and Design, Coloplast
  • Louise Guldager, Partner, Director of PR & Crisis Management, Substantia
  • Louise Sonne-Bergström, Strategic Director, Partner, TBWA Connected
  • Mads Thorsted Hald, Executive Creative Director, Advance
  • Martin Michael Hansen, Co-CEO & Partner, Yellow Advertising
  • Michael Gade, Chief Marketing Officer, Carat (JYSK)
  • Michael Kowal, Strategy Director, Lead Agency
  • Mohamed Attazgharti, Marketing & Communication Director, Capgemini
  • Morten Hershøj, Director, Branding & Marketing, Advice
  • Morten Vester Haldrup, Advisor, Advice
  • Nadia Christensen, Head of Social, Publicis Media
  • Nichlas Gustafsen, Director, Marketingchef DK, Tryg
  • Nynne Sille Hansen, Communications Planner, & Co.
  • Omer Hanif, Brand & Marketing Manager, AL Bank
  • Patrick Poulsen, Senior Strategic Planner, Accenture Song
  • Pernille Vestergaard Roslev, Chief Executive Officer, Altano Denmark
  • Rasmus Otto, Chief Brand Strategist, Danske Bank
  • Rasmus Philip, Senior Strategist, Uncle Grey
  • Rikke Harbo Trikker, Kommunikationsdirektør, SVP, Andel
  • Rolf Bach, CEO, Uncle Grey
  • Signe Holm, Cultural Strategist, Nord DDB
  • Simone Misser-Pedersen, Insights Director, Mindshare
  • Stefani Gamst Giersch, Director, OMD
  • Sus Mandrup Hansen, Associate Director, Accenture Song
  • Susanna Beranova, Marketing Director, ROCKWOOL Nordic
  • Suzanne Remillard, Client Service Director, Marketsquare
  • Søren Christensen, Partner & Strategic Director, Robert/Boisen & Like-minded
  • Thomas Christenson, Client Service Director / Partner, & Co.
  • Tomas Olesen, Chief Strategy Officer & Partner, Envision

Mere information

  • Effie er en pris, der hædrer dokumenterbar effekt og kvaliteten af den kreative ide og eksekvering. Effie Awards blev skabt i USA og første gang uddelt i 1968. Prisen bliver i dag afviklet igennem mere end 50 partnerskaber, herunder Global Effies, regionale programmer i bl.a. Europa, Mellemøsten/Nordafrika og Latinamerika samt en række nationale Effie-partnerskaber.
  • I 2024 kan man sende ind i 13 forskellige kategorier.
  • Der er åbent for indsendelser fra 1. marts 2024 – 16. august 2024.
  • Der kan indsendes arbejder, som har været indrykket i perioden fra 1. oktober 2022 til 31. marts 2024.
  • Prisuddelingen afholdes den 21. november 2024.
  • Læs mere om årets jury her.
  • Læs mere om Effie Awards Denmark her.

Pressehenvendelser: Kontakt kommunikationsansvarlig hos Kreativitet & Kommunikation, Sofie Antorini, på +45 2856 6075 eller sa@kreakom.dk