Rammer for brug af influencere – nyt fra Forbrugerombudsmanden

Forbrugerombudsmanden har opdateret sin information om rammerne for influencere og brugen af dem.

Med det nye overblik er der tilføjet sager om reklamemarkeringer, nye oplysninger om, hvornår en influencer anses som erhvervsdrivende og opdateret en række Q&A’s.

Overblikket italesætter også en række konkrete emner:

  • Velgørende/politiske kampagner
  • Løbende samarbejder
  • Podcasts
  • Reklamelinks

I Kreativitet & Kommunikation anbefaler vi, at man orienterer sig på Forbrugerombudsmandens side, hvis man samarbejder med influencere.

Læs overblikket om skjult reklame og influencere her.

Sammen med det nye overblik, opdaterede Forbrugerombudsmanden også sin side om børn og unge. Læs mere her. 

Er du i tvivl, så kan du som medlem af Kreativitet & Kommunikation altid ringe til vores juridiske rådgivere – find dem her.