Grøn markedsføring og greenwashing
Husk at grønne initiativer - og deraf afledt grøn markedsføring - starter hos virksomhederne selv. Virksomhedernes dokumentation bør være en del af briefen. Det er ikke marketing eller bureauerne, der opfinder grundlaget for de grønne budskaber.
Vi skriver løbende om, hvad bureauer skal være særligt opmærksomme på, når der udkommer nye og/eller reviderede vejledninger for grøn markedsføring. Læs mere nedenfor:
Læs om de mest gængse faldgruber inden for grøn markedsføring samt de vigtigste huskeregler, som bureauerne skal være opmærksomme på.
“Det grønne fokus er godt, men man skal blot huske at tænke over, hvor meget eller lidt, man kan sige i en juridisk kontekst”
“En kvikguide er ikke et quickfix og lemper ikke på den store indsats, det kræver af virksomheder, som ønsker at kommunikere grønt og undgå greenwashing”
CSR. ESG. ESRS. UNGP. CSDDD. Er det vanskeligt at finde rundt i de mange forkortelser, som præger arbejdet med bæredygtighed i disse år, så læs med her.