Vejledninger for valg af bureaupartner

Kreativitet & Kommunikation har sammen med Danske Annoncører og Markedsførere (DAOM) producerede fire vejledninger til, hvordan bureauer og annoncører sikre et godt samarbejde.
Fire vejledninger 

KreaKom og Danske Annoncører og Markedsførere har lavet i alt fire vejledninger, der kan bruges som værktøjer til skabe gode rammer for en bedre proces i forhold til pitch. Formålet med vejledningerne er at skabe klare forventninger og fremme et effektivt, gennemsigtigt forløb, der respekterer begge parters tid og ressourcer.  

KreaKom anbefaler bureauer at bruge vejledningerne, da vejledningerne kan tage nogle udfordringer i opløbet, inden de bliver reelle problemer og dermed til skade for et samarbejde med en annoncør. 

Vejledningerne giver gode råd og idéer, som annoncører og bureauer kan finde inspiration i forbindelse med tilrettelæggelse af pitches. I vejledningerne findes generelle overvejelser omkring  

  • det gode samarbejde,  
  • overvejelser om pitchrunder,  
  • beskrivelse af gennemførelser af pitch med eller uden kreativt/digitalt oplæg,  
  • briefingguide til annoncører,  
  • Q&A for både annoncører og bureauer.