Kreativitet & Kommunikation - brancheorganisationen rådgivende bureauer inden for reklame, medier og kommunikation
Kreativitet & Kommunikation blev etableret i 1952 – og siden har vi varetaget medlemmernes og branchens interesser gennem politisk indflydelse, specialiseret rådgivning, relevante analyser og vidensdeling.
Vi er et synligt samlingspunkt, der er funderet i den særlige, danske kreative tradition.
Vi repræsenterer dem med de stærkeste, kløgtigste, mest originale og opsigtsvækkende
løsninger i Danmark, når det gælder om at forbinde budskaber, holdninger og produkter
med forbrugere og borgere.
Vi lyser på den værdi, som vores medlemsvirksomheder skaber for deres samarbejdspartnere og for resten af Danmark – en værdi, der er båret af stærk faglighed, analyse, indsigt og meningsfuld eksekvering. Vi belyser den målbare effekt, som medlemsvirksomhederne hver dag skaber ved at udfordre gængse rammer.
Vi er én samlet stemme i et marked med konstante og komplekse forandringer.
Som brancheorganisation har Kreativitet & Kommunikation ofte afgørende indflydelse på udformningen af lovgivning og vejledninger inden for forbruger-, markedsføring-, medier og kommunikationsområderne. Vi gør en dyd ud af at sætte dagsordenen og udvikle nye ideer, så politikerne og myndigheder også får noget ud af samarbejdet med os.
Som brancheorganisation påvirker vi også den politiske regulering på europæisk plan igennem vores medlemskab af EACA. Her er vi er i tæt dialog med samarbejdspartnere for at finde de bedste politiske løsninger for vores medlemmer.
Kreativitet & Kommunikations medlemmer er kendetegnet ved en høj professionel standard, der reguleres gennem vedtægter, medlemsaftaler og etiske retningslinjer.
At være medlem af Kreativitet & Kommunikation er et signal til kunder, samarbejdspartnere og omverden om det høje niveau af professionalisme og etik, som vores medlemsvirksomheder besidder, og medlemskabets reguleringer skal sikre medlemmernes arbejde troværdighed og etisk tyngde.
Vi hjælper jer med at finde rundt i lovgivningen, så I kan gøre det, I er de bedste til i Danmark: At hjælpe jeres kunder et bedre sted hen.
Kreativitet & Kommunikation yder professionel og branchekyndig rådgivning inden for det reklamejuridiske område, der blandt andet omfatter markedsføringsloven, forbrugerombudsmandens retningslinjer og vejledninger, dørsalgsloven, ophavsretloven, varemærkeloven, selvreguleringskodeks og samarbejdsaftaler med virksomhedens kunder.
I samarbejde med Dansk Erhverv har vi indgået leverandøraftaler med en lang række virksomheder. Ydermere har medlemmer adgang til en yderst gunstig pensionsordning, sundhedsforsikring og barselsfond samt en rådgiveransvarsforsikring til konkurrencedygtige priser.
Ved indmeldelse i Kreativitet & Kommunikation og Dansk Erhverv bliver virksomheden også automatisk omfattet af den økonomisk fordelagtige DA-barsel (Dansk Arbejdsgiverforenings barselsfond).
1. januar 2019 fusionerede den tidligere Public Relations Branche med Kreativitet & Kommunikation. Allerede inden fusionen udgjorde en lang række af vores medlemmer netop førende, danske PR-og PA-virksomheder – og bl.a. derfor var fusionen både en logisk og fantastisk sammenfletning af to stærke foreninger med beslægtede discipliner og fagligheder.
Som brancheorganisation for PR- og PA-virksomheder påvirker vi ligeledes den globale agenda igennem medlemskabet af ICCO og sikrer en høj etisk standard via The Stockholm Charter.
I Kreativitet & Kommunikation finder vi det naturligt at tage et medansvar for den samfundsmæssige udvikling og at støtte vores medlemmer i at have et sundt forretningsgrundlag. Derfor har vi udarbejdet etiske retningslinjer, hvor vi beskriver den standard, som kan forventes af medlemsvirksomhederne.
De etiske retningslinjer er et væsentligt pejlemærke for os som brancheforening og ikke mindst vores medlemmers forretningsgrundlag.
Kontakt
Kontakt
Kontakt
Kontakt
Kontakt
Kontakt
Kontakt
Kontakt
Kontakt
Kontakt
Kontakt
Kontakt
Kontakt
Kontakt
Kontakt
Kontakt
Kontakt
Vedtægter og etik
De etiske retningslinjer har til formål at sikre en professionel standard i vores branche. Det betyder, at når man samarbejder med virksomheder, der er medlemmer af Kreativitet & Kommunikation, så er etik en fuldstændig integreret del af forretningsgrundlaget. Med de etiske retningslinjer tager vi som brancheorganisation et medansvar for den samfundsmæssige udvikling, og det er noget, vi værner om.