Få styr på reglerne for børn og unge i markedsføring

Arrangement

Der er to spor, man skal være opmærksom på, når det handler om børn, unge og markedsføring:

  1. Reglerne for, når børn og unge er eller anses for at være modtagere af markedsføring
  2. Når børn og unge medvirker i eller er afsender af markedsføringen

Når målgruppen for en kampagne indeholder børn og unge under 18 år, er det oplagt at der er særlige hensyn og krav, som man skal følge. Men er du opmærksom på de situationer, hvor målgruppen er over 18 år, men markedsføringen alligevel juridisk bliver defineret som rettet mod børn og unge? Og er du bekendt med reglerne for, når børn og unge skal medvirke i markedsføring?

På dette webinar gennemgår Kreativitet & Kommunikations juridiske seniorrådgiver, Cecilie Kunz Paulsen, hvad du skal være opmærksom på inden for de to spor, når det handler om børn, unge og markedsføring.

Få svar på:

  • Parametrene for, hvornår markedsføring juridisk anses for at være rettet mod børn og unge samt de regler og krav, det stiller til markedsføringen.
  • Hvad man skal vide om børn og unges optræden i markedsføring. Kompleksiteten er stor, fordi det både afhænger af den medvirkendes alder, medievalget og målgruppen for markedsføringen.

Lignende arrangementer

Sådan vinder du (måske) VM i PR

Event

MedlemmerGratis
Ikke-medlemmerGratis
Kreativitet & Kommunikation

Få styr på reglerne for prismarkedsføring

Event

MedlemmerGratis
Ikke-medlemmer990 kr.
ONLINE