Sådan vinder du (måske) VM i PR

Arrangement

Rose Klausen fra Lead Agency og Miriam Hindsgaul fra Hindsgaul Kommunikation repræsenterede Danmark ved PR World Cup 2023. Selvom de desværre ikke hev sejren hjem til Danmark, har de stadig masser af gode erfaringer fra konkurrencen og indsigter om, hvordan det var at deltage i et internationalt verdensmesterskab, de deler her. De giver også et indblik i deres egen løsning og et bud på, hvordan du (måske) vinder VM i PR næste gang.  

Den internationale paraplyorganisation International Communications Consultancy Organisation (ICCO) afholder hvert år den prestigefyldte Next Generation World Cup, hvor talenter under 35 år fra PR-bureauer verden over dyster om ”PR World Cup”-titlen. Kreativitet & Kommunikation sendte i 2023 Rose Klausen og Miriam Hindsgaul afsted for at dyste om den eftertragtede, internationale pris.

Deres kreative PR-løsning blev udformet på baggrund af et brief fra UNDP – United Nations Development Programme -, der ønskede at sætte fokus på klimaforandringerne til den brede del af jordens befolkning på ca. 80 %, der er opmærksomme på udfordringerne, men ikke handler på dem. Benspændet var, at der ikke måtte laves negativ dommedagskommunikation om udfordringerne, så løsningen skulle være positiv og inspirere til mere handling.

Det var en kæmpe opgave – som det danske ’landshold’ skulle løse på bare 48 intensive timer i konkurrence mod andre lande fra hele verden.

Og selvom det ikke blev til en medalje denne gang, er der stadig masser af værdifulde indsigter og erfaringer fra konkurrencen og deres løsning at hente til dette arrangement, hvor de med et kæmpe glimt i øjet fortæller om, hvordan man ikke vinder VM i PR – og giver et bud på, hvad der skal til for at hente guldet hjem næste gang.

Til arrangementet bydes desuden på kaffe og croissanter. Ved tilmeldingen angives, hvorvidt du ønsker at deltage online eller fysisk.