Pressemeddelelse 23. august 2022
Kommunikations- og reklamebranchens efteruddannelse får nyt navn, nyt indhold og et grønt fokus
Kommunikations- og reklamebranchens efteruddannelse, Hybrid Agency Program, som brancheforeningen Kreativitet & Kommunikation har skabt sammen med Københavns Erhvervsakademi (KEA) tilbage i 2015, bliver i år genfødt under navnet The Accelerator Program. En arbejdsgruppe bestående af brancheprofiler, KreaKom, KEA og uddannelsens undervisere har i 2022 arbejdet på en revitalisering af uddannelsens navn, moduler, profil og indhold med afsæt i de behov og udfordringer, som kommunikations- og reklamebranchen ser i dag.
Uddannelsen blev grundlagt for otte år siden ud fra et behov om at have en statslig anerkendt diplomuddannelse i branchen, som gav de kursisterne en dybere forståelse for arbejdet på tværs i kommunikations- og reklamebranchen; for det, der skaber værdi, stærkere strategier, et højere kreativt niveau, bedre forretningskoncepter og kunderelationer.
”Der er ingen tvivl om, at behovet for en stor talentmasse i vores branche er altafgørende, og her er efteruddannelse nøglen. Derfor er jeg glad for, at vi i Kreativitet & Kommunikation har kunne samle nogle af branchens dygtigste profiler, vores underviserteam på uddannelsen og KEA om arbejdet med at revitalisere efteruddannelsen under det nye navn The Accelerator Program. Det er særligt vigtigt for mig, at vi nu har et dedikeret fokus på nogle af de højaktuelle udfordringer og muligheder i den grønne omstilling, som vi står foran som branche,” siger Charlie Stjerneklar, direktør i Kreativitet & Kommunikation.
Der er bl.a. justeret på uddannelsens nuværende moduler samt tilføjet et modul ekstra. Uddannelsen består nu af modulerne: Kreativitet, Forretningsforståelse, Kunderejsen, Inspiration og Bureauvirksomhed. Uddannelsen nye modul, Inspiration, er en studietur til London, hvor de studerende får international viden og ny inspiration udefra med hjem. Herudover er det grønne sat på skoleskemaet, hvor de kursisterne får viden med hjem om rådgivernes rolle i den grønne omstilling og ESG-dagsordenen, hvordan de kan være til at accelerere den grønne omstilling hos kunderne samt bæredygtig mediestrategi. Et andet vigtigt område, som uddannelsen sætter fokus på, er hvordan New Tech bruges i måden man indsamler og måler data.
”Det nye navn og indhold giver så god mening, når vi ser på alt det uddannelsen kan, og det som de studerende kommer ud med i bagagen efterfølgende. Den er målrettet talenter med 2-5 års erfaring, som ønsker at accelerere deres karriere. Feedback fra studerende og deres ledere har altid været positiv; de studerende avancerer stort set alle efterfølgende, og deres arbejdspladser oplever en større forretningsforståelse for virksomheden og kunderne. Og netop det er med til at understrege, at uddannelse er det vigtigste parameter i at klæde sin talentmasse på ude i branchen,” siger Charlie Stjerneklar, direktør i Kreativitet & Kommunikation.
Næste holdstart er november 2022. Læs mere på www.kreakom.dk/accelerator.
For yderligere information
Kontakt Sofie Antorini, kommunikationsansvarlig hos Kreativitet & Kommunikation på + 2856 6075.