Index Danmark
Index Danmark måler løbende danskernes medie- og mærkevareforbrug samt livsstil, adfærd, socio-demografi, interesser, aktiviteter og holdninger. Undersøgelsen består af:
- Officielle læsertal for dagblade, ugeblade, magasiner og distriktsblade samt eksponeringstal for outdoor- og biografreklamer.
- Information om danskernes forbrug, adfærd, indkøb, kendskab og loyalitet overfor langvarige eller kortvarige produkter/mærker samt livsstils-segmenteringsværktøjet Kompas.
- Conzoom der inddeler danskerne i 36 typer af segmenter, som giver en række informationer om de enkeltes særlige kendetegn som forbrugere og borgere.
- Business-to-Business Index der giver information om de erhvervsaktives karakteristika, dispositioner og indkøb.
- MultiMediaMennesket, Mobile Life og Day in Life.
Index Danmark kan bruges som et marketingsværktøj, når strategiske og taktiske beslutninger skal trækkes, og kan blandt andet bruges til:
- Overvågning af tendenser og trends i markedet.
- Definition af målgrupper.
- Beslutninger om det strategiske medievalg.
- Specialprogrammer til optimal medieplanlægning.
- Kontinuerlig konkurrentinformation.
- Markedskort til analyse af kortvarige mærkers kendskabs- og loyalitetsgrad.
- Positioneringskort af forbrugerens opfattelse af pris og kvalitet for langvarige mærker.
- Kompas til præsentation af livsstilssegmenteringsanalyser.