Index Danmark

Index Danmark måler løbende danskernes medie- og mærkevareforbrug samt livsstil, adfærd, socio-demografi, interesser, aktiviteter og holdninger. Undersøgelsen består af:

  • Officielle læsertal for dagblade, ugeblade, magasiner og distriktsblade samt eksponeringstal for outdoor- og biografreklamer.
  • Information om danskernes forbrug, adfærd, indkøb, kendskab og loyalitet overfor langvarige eller kortvarige produkter/mærker samt livsstils-segmenteringsværktøjet Kompas.
  • Conzoom der inddeler danskerne i 36 typer af segmenter, som giver en række informationer om de enkeltes særlige kendetegn som forbrugere og borgere.
  • Business-to-Business Index der giver information om de erhvervsaktives karakteristika, dispositioner og indkøb.
  • MultiMediaMennesket, Mobile Life og Day in Life.

Index Danmark kan bruges som et marketingsværktøj, når strategiske og taktiske beslutninger skal trækkes, og kan blandt andet bruges til:

 

  • Overvågning af tendenser og trends i markedet.
  • Definition af målgrupper.
  • Beslutninger om det strategiske medievalg.
  • Specialprogrammer til optimal medieplanlægning.
  • Kontinuerlig konkurrentinformation.
  • Markedskort til analyse af kortvarige mærkers kendskabs- og loyalitetsgrad.
  • Positioneringskort af forbrugerens opfattelse af pris og kvalitet for langvarige mærker.
  • Kompas til præsentation af livsstilssegmenteringsanalyser.