Her er vinderne ved Effie Awards Denmark 2022
Pressemeddelelse 25. november 2022
Her er vinderne ved Effie Awards Denmark 2022
Robert/Boisen & Like-minded, Uncle Grey, Mensch & Sansir, &Co og NoA løb med guldstatuetterne ved Effie Awards, der afholdtes første gang på dansk jord, torsdag aften
Der var ikke et øje tørt i går i Børssalen på Børsen i København, 24. november, da Effie Awards Denmark 2022 løb af stablen.
Det var første gang, at Effie Awards afholdtes på dansk jord, og Kreativitet & Kommunikation har som officiel Effie-partner bragt den internationale effektivitetspris til Danmark.
Bl.a. i kategorierne Branded Content & Entertainment, PR og non-profit, blev der høstet flere guld-statuetter. Mensch & Sansir blev f.eks. forgyldt for deres Visit Faroe Islands-kampagne – både i PR-kategorien og i non-profit-kategorien. Robert/Boisen & Like-minded modtog guld for deres Red din fars dag-kampagne for Kræftens Bekæmpelse samt for deres Tryg Forsikring-kampagne, alt imens Uncle Grey blev forgyldt for deres Empty chairs-kampagne for Red Barnet – både i non-profit- og i social good-kategorien. &Co. og NoA vandt guld i kategorien Branded Content & Entertainment – for deres Helmet has always been a good idea-kampagne.
Direktør i Kreativitet & Kommunikation Charlie Stjerneklar glæder sig over en succesfuld aften i den effektive kommunikations tegn:
”Det har været en fornøjelse at afholde Effie Awards Denmark for første gang, og jeg er dybt imponeret over de kampagner der er indsendt. Det tegner en branche der er med på den allerøverste internationale hylde. Derfor ser jeg også allerede nu meget frem til at gentage Effie næste år – men arbejdet med at vise hvor kompetent indflydelsesindustrien i Danmark er, det fortsætter vi med allerede i morgen. Jeg er, sagt med ganske få ord, en glad branchedirektør her til aften”.
Kategorier og vindere ved Effie Awards Denmark 2022:
Automotive & Transportation
Branded Content & Entertainment
- Guld: &Co./NoA med Helmet has always been a good idea for PSA
- Sølv: Robert/Boisen & Like-minded med I Røven af 4. Division for Sydbank
- Bronze: Drum CPH & OMD Denmark med Aldrig Glemt for DSB Sikkerhed og Wibroe, Duckert & Partners med Franzi25 slog markedet for 25syv.
Business/Product/Service innovation/Customer experience
- Sølv: Mensch & Sansir med Remote Tourism for Visit Faroe Islands, OMD Denmark, NORD DDB CPH og Annalect med McDonald’s Homestyle x Gourmetkokke for McDonalds.
Environmental
Finance & Insurance Services
- Bronze: Robert/Boisen & Like-minded med I Røven af 4. Division.
FMCG
- Sølv: OMD Denmark, NORD DDB CPH og Annalect med McDonald’s Homestyle x Gourmetkokke
- Bronze: Uncle Grey med Burger King Whopper for Burger King.
IT, Telecomms & Consumer Electronics
- Sølv: Robert/Boisen & Like-minded med Noget for Noget for Bredbånd fra Stofa
- Bronze: Uncle Grey med Canon Truthmark for Canon Truthmark.
Leisure, Media, Sports, Travel & Gaming
- Bronze: Mensch & Sansir med Remote Tourism og Wibroe, Duckert & Partners med Franzi25 slog markedet for 25syv.
Media innovation – Emerging & New Channel
- Bronze: Robert/Boisen & Like-minded med Noget for Noget.
Pharma, Healthcare, Cosmetics, Toiletries, Nutrition
- Sølv: &Co./NoA med Helmet has always been a good idea og Robert/Boisen & Like-minded med Red Din Fars Dag.
PR – Public Relations
- Guld: Mensch & Sansir med Remote Tourism.
Retail & Fashion (Bricks or Clicks or both)
- Bronze: Accenture Song DK, Marketsquare & dentsu x med CIRKULÄR for IKEA.
Small Budgets – Non profit
- Guld: Robert/Boisen & Like-minded med Red Din Fars Dag og Uncle Grey med Børns Vilkår Empty Chairs
- Bronze: Advice A/S & Orchestra og Inbound Cph for Julemærkehjemmene.
Small Budgets – products/services
- Guld: Mensch & Sansir med Remote Tourism.
- Sølv: Uncle Grey med Canon Truthmark og Burger King Whopper.
Social Good: Brands
- Guld: Uncle Grey med Empty Chairs
- Sølv: Drum CPH & OMD Denmark Aldrig Glemt
- Bronze: Robert/Boisen & Like-minded med Seks år med familiefortællingen for Tryg Forsikring.
Sustained Success – Non profit
- Sølv: Robert/Boisen & Like-minded med 3 år med Red Din Fars Dag.
Sustained Success – Product/Services
- Guld: Robert/Boisen & Like-minded med Seks år med familiefortællingen
- Bronze: Accenture Song DK med Du er heldigvis hurtigt videre for Metroselskabet.