Bæredygtighed og grøn omstilling kan styrke bureauets vækst og konkurrencekraft

Bæredygtig omstilling

Kom godt i gang

Her på siden findes der inspiration til, hvordan man kommer godt i gang med den bæredygtige omstilling på bureauet. Find aktuelle vejledninger og værktøjer, som hjælper med at sætte retning og igangsætte strategien. Arbejdet med bæredygtig og ansvarlig omstilling kan være vejen til at styrke bureauets troværdighed, tiltrække nye medarbejdere, få adgang til nye kundesegmenter og komme på forkant med lovgivning. Samtidig betyder de nye, grønne lovkrav om bl.a. bæredygtighedsrapportering at store virksomheder vil stille nye krav til bureauerne, da de er en del af virksomhedernes værdikæde.

Grøn markedsføring

Holder de grønne budskaber vand?

Kreativitet & Kommunikations jurister er dagligt i dialog med mange medlemsvirksomheder og har en unik indsigt i de forskellige juridiske problemstillinger, der relaterer sig til bl.a. markedsføring og kommunikation, kampagneeksekvering og produktioner. På denne side kan du finde forskellige nationale og globale vejledninger om kravene til grøn markedsføring. Der er strenge krav til dokumentationen af faktuelle udsagn, hvilket som udgangspunkt betyder, at man skal kunne dokumentere sine udsagn på livscyklusniveau, som betegner alle faser et produkt gennemløber fra vugge til grav.