Kreativitet & Kommunikation på Folkemødet 2022

Kreativtiet & Kommunikations direktør, Charlie Stjerneklar, deltager i år på Folkemødet fra den 16. juni – 19. juni i Allinge på Bornholm.

Kreativitet & Kommunikations medlemmer yder en enorm indsats til Folkemødet, hvor de spiller en central rolle i forbindelse med at arrangere og afvikle en stor række arrangementer til den store demokratifest, som Folkemødet er.

Hos Kreativitet & Kommunikation glæder vi os til at komme rundt og besøge de mange fantastiske initiativer, events og debatter, som vores medlemmer er med til sætte i søen og få ud over startrampen.


Vores direktør, Charlie Stjerneklar, deltager i forskellige debatter og faglige talks undervejs.

Programmet er:

Fredag den 17. juni

  • 10.00-11.30 på Grønbechs Hotel: Brunch og faglig dialog arrangeret af WeLovePeople om de kritiske elementer i det bæredygtige tankesæt, vi alle skal påtage os. Charlie skal bl.a. tale om, hvordan vi gør sort forbrug til grønt forbrug, og hvilket potentiale reklamebranchen har i den transformation. Læs mere her.
  • 13.00-14.00 på Politikens Scene: Debat om branchens rolle og ansvar i klimakrisen, og hvordan grønt lederskab ser ud i den kreative branche arrangeret af Oxymoron og KR Foundation. Læs mere her.

Lørdag den 18. juni

  • 11.00-12.00 på FRIDAYs Scene: Fokuseret branchesamtale greenwashing og ansvarlighed arrangeret af KR Foundation. Hvordan kan branchen agere i forhold til den grønne omstilling, hvornår er noget greenwashing og bør kommunikationsprofessionelle sige nej til at arbejde med virksomheder, der påvirker klimaet negativt? Læs mere her.
  • 13.30-14.30 v. H2 – Klimaskibet: I en debat stilles der skarpt på reklamers rolle i at drive klimakrisen. Er tiden inde til at forbyde fossile reklamer, ligesom vi har forbudt reklamer for cigaretter? Læs mere her. 

 Har I et arrangement, vi skal kigge forbi? Så ræk endelig ud til os på info@kreakom.dk

“På Folkemødet samles vigtige aktører på tværs af politik og erhvervsliv for at debattere nogle af vores største fælles samfundsagendaer, udfordringer og løsninger. Hverdagens travlhed bliver sat lidt ud af spil, og det giver plads til at mødes om noget andet og til en friere debat. Vi deltager, fordi vi kommer hjem med ny inspiration og vigtige indsigter, og fordi det er en god anledning til at møde vores kunder, samarbejdspartnere og vigtige opinionsdannere i en setting, hvor det fælles fokus er en fejring af demokratiet”

Mille KlinkCEO i Advice og bestyrelsesmedlem i Kreativitet & Kommunikation

Vi er med på Folkemødet, fordi Folkemødet er demokratiet og dialogens fest. I Primetime måler og vejer vi tillid, der formes gennem store og små samtaler. De samtaler er selve Folkemødets ånd, og derfor har vi alle årene været med. Lange, sjove dage fyldt med skæve formater og glade mennesker!

Casper HyldekvistManaging Partner, Primetime

”Vi er med for at mærke vores netværk og vores nysgerrighed på verden. Vi er med for at støtte indehaveren af den kulturcafé, som vi i en årrække har samarbejdet med (Fabers). Endelig er vi der for teambuilding, og vi har over 20 kolleger på Bornholm, som også skal opleve Folkemødet ud over at hjælpe til på vores scener inde og ude. Vi håber det bidrager med godt humør, skarpe debatter, og ikke mindst en festlig stemning, når vi holder vores store FRIDAY-fest fredag aften – her er alle inviteret med”

Mikael BadenCEO og partner, FRIDAY