KreaKom indtræder i Spilreklamenævnet

KreaKom er netop blevet optaget som medlem af Spilreklamenævnet. Nævnet er nedsat på initiativ fra spilleindustrien med det formål at sikre ansvarlig markedsføring af spil i Danmark. Med indtrædelsen styrkes nævnets faglige bredde med en stemme, der repræsenterer reklame- og kommunikationsbranchens indsigt i både markedsføring og de juridiske rammer, der omgiver den.

– Hos KreaKom arbejder vi dagligt med de politiske og juridiske rammer for markedsføring – og selvregulering er en central del af vores tilgang, da selvregulering er en styrke for både det brede erhvervsliv og vores branche, siger Malene Birkebæk, adm. direktør i KreaKom.

– Derfor er vi glade for nu også at kunne bidrage til at sikre ansvarlig markedsføring gennem nævnsarbejdet. Med vores kombinerede indsigt i markedsføring og jura ser vi det som en vigtig opgave at være med til at håndhæve kodekset for spilreklamer – til gavn for både forbrugere og branchen.

Udover er KreaKom har Forbrugerrådet Tænk også fået en plads i Spilreklamenævnet

Spilreklamenævnet tager stilling til klager over konkrete spilreklamer med udgangspunkt i branchens Adfærdskodeks for socialt ansvarlig markedsføring af spil. Med KreaKoms og Forbrugerrådet Tænks indtræden udvides nævnet til seks medlemmer og en formand.

Om Spilreklamenævnet

  • Spilreklamenævnet fungerer som et adfærdsregulerende nævn, hvor alle – privatpersoner, virksomheder og organisationer – kan klage over konkret markedsføring af spil, der vurderes at være i strid med adfærdskodekset.
  • Nævnets beslutninger kan resultere i kritik og offentliggørelse af sager, hvor markedsføringen vurderes at være uansvarlig.

Læs mere om Spilreklamenævnet her