Her er juryen til Effie Awards Denmark 2023 

Juryen til Effie Awards Denmark 2023 er konstitueret, og branchens effektivitetspris bliver i år uddelt af en række forskelligartede profiler med stor erfaring og indsigt – både fra det kreative, det kommercielle og det strategiske felt

En bredt sammensat jury skal bedømme de indsendte arbejder til Effie Awards Denmark 2023, som afvikles for andet år i træk. De 70 jurymedlemmer er udpeget på baggrund af deres erfaring fra og indsigt i branchen – men der er også unge profiler og talenter iblandt. Fælles for dem alle er, at de har forudsætningerne for at vurdere, hvilken kommunikation, der er mest effektiv, og som rykker mest ved både holdninger, præferencer og markedsandele. 

Fra forskellige hjørner af industrien
I Effie Awards-juryen 2023 er der en bred alders- og kønsspredning – og profilerne har forskellige relevante branchebaggrunde. Juryudvælgelsen bygger bl.a. på meritter, og så er der lagt vægt på, at både det strategiske, det kreative og det kommercielle felt er repræsenteret. I år er der også en bredere kunderepræsentation i juryen med aktører fra forskellige dele af erhvervslivet. 

Direktør i Kreativitet & Kommunikation Charlie Stjerneklar glæder sig over årets Effie-jury, som bredt repræsenterer indflydelsesindustriens store kompetencefelt:  

”Effie er først og fremmest en effektivitetspris, og det skal selvfølgelig afspejles i den jury, som skal bedømme indsendelserne. Derfor jeg glad for, at vi har en jury, som rummer alt det, den danske indflydelsesindustri har at byde på: De strategiske, dataeksperterne, plannerne, indkøberne, de kreative, dem der styrer projekterne, og dem der formulerer indsendelserne. Effie Awards Denmark handler om flere ting, men én af dem er at kaste lys over den værdi, som vores industri skaber – ved at sætte spot på den beviselige effektivitet. Den opgave er jeg overbevist om, at denne jury, med alle deres indsigter og forskellige udgangspunkter, kommer til at løfte med bravour. 

Se jurymedlemmerne her

  • Karina Holm Henriken, CEO og Partner i We Love People (juryforperson)
  • Ørnulf Johnsen, CEO i &Co. / Partner i NoA. (juryforperson)
  • Lars Samuelsen, Chief Strategy Officer & Creative Chairman, Uncle Grey (juryforperson)
  • Claus Andersen, Managing Director for Hearts & Science + Drum CPH (juryforperson)
  • Louise Guldager, Partner, Director of PR & Crisis Management, Schultz J & Goll
  • Martin Michael Hansen, Co-CEO & Partner, Yellow Advertising
  • Søren Christensen, Partner & Strategic Director, Robert/Boisen & Like-minded
  • Frederik Kornum-Hall, Senior Advisor, Primetime
  • Nadia Christensen, Head of Social, Publicis Media
  • Eva Svavars, Partner, Lead Agency
  • Jeppe Nis Jensen, Creative Director & Partner, Advice
  • Julie Daugaard, Executive Strategy & Growth Director, dentsu
  • Felix Binggeli, Client Director, Brandhouse/Subsero
  • Rolf Bach, CEO, Uncle Grey
  • Thomas Christenson, Client Service Director / Partner, &Co.
  • Britt Hougaard, Head of Marketing, Innovation & Communication, Kohberg
  • Casper Buchhave, Head of Marketing, Aller Media
  • Helene Birk, CMO/Marketingchef, XL-BYG amba
  • Jan Højborg Henriksen, Head of Sales & Marketing, Feriepartner Danmark
  • Steffen Lundgren Kristensen, SVP & CMO, Head of Marketing & Online, YouSee
  • Alexander Faxø, Senior Social & Brand Activation Strategist, Robert/Boisen & Like-minded
  • Line Deleuran, Head of Campaign & Public Sector, PrimeTime
  • Anne Stokholm, Director & Partner, Orchestra
  • Kasper Kjærsgaard Jensen, Adm. Direktør & Partner, Nørgård Mikkelsen
  • Tomas Olesen, Chief Strategy Officer & Partner, Envision
  • Annette Flinck, Strategic Director, Accenture Song
  • Agnete Glendrup, Senior Art Director, WeLovePeople
  • Peter Dalgas, Creative Director, Uncle Grey
  • Nynne Sille Hansen, Communications Planner, &Co.
  • Rikke Harbo Trikker, SVP & Kommunikationsdirektør, Andel
  • Omer Hanif, Kampagnekonsulent, AL Bank
  • Anette Østbjerg, Head of Corporate Branding & Insight, Danske Spil
  • Kathrine Werling, Marketingchef, Netto
  • Agnete Sylvest Jensen, Kommunikations- og Marketingchef, Akademikernes A-kasse
  • Simone M. Pedersen, Senior Consultant, Strategy & Analysis, Mindshare
  • Michael Kowal, Strategy Director, Lead Agency
  • Signe Holm, Cultural Strategist, Nord DDB
  • Eveline van Gaal, Senior Strategist, Robert/Boisen & Like-minded
  • Louise Sonne Bergström, Strategic Director/Partner, TBWA Connected
  • Morten Vester Haldrup, Advisor, Advice
  • Mads Thorsted Hald, Executive Creative Director, Advance
  • Charlotte Porsager, Chief Commercial Officer, Uncle Grey
  • Fie Jakobsen, Group Director, Drum CPH
  • Helle Julin, Senior Strategic Planner, &Co.
  • Henriette Edslev, Head of digital fundraising and dialogue, Kræftens Bekæmpelse
  • Anna Rise, Kommunikationschef, Nestlé
  • Pernille Vestergaard Roslev, Direktør Medlem og Marketing, GF Forsikring
  • Dennis Gade Pedersen, Director Brand Management, Norlys
  • Lena Friberg, Head of Branding and Design, Coloplast
  • Sus Mandrup Hansen, Associate Director, Accenture Song
  • Kamille Rannes, Head of Strategy, We Love People
  • Kirsten Pedersen, Digital Performance Director, dentsu X
  • Casper Tage Stavnstrup, Digital Director, Orchestra
  • Stefani Gamst Giersch, Director, OMD
  • August Rein, Project & Production Manager, Twenty Agency
  • Kim Boisen, CEO & Co-Founding Partner, Robert/Boisen & Like-minded
  • Villy Gravengaard, Partner & CEO, Nexus Ambition
  • Simon Osbech, Digital Marketing Director, Publicis Media
  • Suzanne Remillard, Client Service Director, Marketsquare
  • Rasmus Philip, Senior Strategist, Uncle Grey
  • Julie Elander Pehrsson, Strategic Planner, &Co.
  • Morten Hershøj, Director, Branding & Marketing, Advice
  • Mohamed Attazgharti, Marketing & Communication Director, Capgemini
  • Susanna Beranova, Marketing Director, ROCKWOOL Nordic
  • Nichlas Gustafsen, Director, Marketingchef DK, Tryg
  • Michael Gade, Chief Marketing Officer, Jysk
  • Rasmus Otto, Chief Brand Strategist, Danske Bank
  • Christian Budtz, Executive Strategy Director, Accenture Song
  • Charlotte Martens, Chief Creative Strategist & Head of Planning, Advice
  • Mette Lund, Digital Content Manager, Wibroe, Duckert & Partners

Mere information

  • En Effie-statuette gives til der med sin kommunikation, påviseligt, effektivt har flyttet præferencer, holdninger og markedsandele. Effie Awards blev afholdt for første gang på dansk jord i 2022. I november 2023 skal den effektive kommunikation igen hædres ved et stort awardshow på Børsen i København. 
  • Læs mere om Effie Awards Denmark her.