Effie Awards Denmark indgår partnerskab med det internationale analysefirma Ipsos
Effie Awards Denmark og Ipsos går sammen i et strategisk partnerskab, som skal kaste lys over, hvad der driver de mest effektive kampagner i Danmark.
Partnerskabet skal hen over hele året bringe inspiration til bureauer og annoncører samt øge forståelsen for, hvad der fører til målbare resultater. Samarbejdet mellem Effie Denmark og Ipsos udmønter sig blandt andet i rapporter, indsigter og arrangementer om kreativ effektivitet. Det første arrangement løber af stablen allerede den 3. juni, hvor flere danske brancheprofiler sammen med Ipsos’ globale leder inden for analyse af kreativitet belyser den målbare effekt ved kreativitet i kampagner og hvordan den transformeres til prisvindende cases.
”Partnerskabet mellem Effie Denmark og Ipsos er et match made in heaven, da vi deler en stærk fælles tro på styrken ved kreativ effektivitet. Det er noget KreaKom gennem Effie Denmark har sat fokus på i flere år, hvor vi til den store prisuddeling hylder idéer, der virker. Sammen med Ipsos kan vi nu også i en dansk kontekst dykke mere ned i, hvorfor de virker, og hvordan. Jagten på effektivitet er en konstant i et markedsføringslandskab, som altid er i bevægelse. Og i Danmark har vi nogle af allerdygtigste bureauer til at skabe kampagner, som netop formår at skabe dokumentérbar effekt, der bygger på en stærk kreativ idé, strategi og eksekvering. Med det nye partnerskab kan vi give de danske cases et endnu længere liv og alle, der arbejder med markedsføring, en kilde til inspiration og indsigter til arbejdet med at skabe effektiv markedsføring,” siger Malene Birkebæk, administrerende direktør i Kreativitet & Kommunikation, som står bag Effie Awards Denmark.
“Jeg er stolt over og glad for partnerskabet mellem Effie og Ipsos. Jeg har altid været kæmpe fan af Effie, fordi Effie respekterer stærk kreativitet, samtidig med at have krav til effekten af kreativiteten. Det er altså ikke nok at dreje hoveder, adfærden skal også følge med – og det er det, der er styrken ved Effie, og som adskiller awarden fra andre. Partnerskabet mellem Ipsos og Effie er helt oplagt, da vi i høj grad deler en fælles mission og ambition om at hjælpe vores kunder til at drive større kreativ effektivitet og stærkere forretningsmæssige resultater. Igennem vores globale research on research, kan vi hos Ipsos se, at kampagner, som bryder med kommunikationskonformiteten i deres kategori, er over 20% bedre til fange forbrugernes brandede opmærksomhed, end kampagner, der læner sig op ad den eksisterende kategorikonformitet. Så dét at turde at tænke ud af boksen i kampagnestrategien, kan vi se har en dokumentérbar effekt på bundlinjen. Jeg ser meget frem til samarbejdet,” siger Alexander Asmussen, Head of Creative Excellence, Ipsos Danmark.
Det danske partnerskab mellem Effie og Ipsos Danmark skriver sig ind i en lang række partnerskaber mellem Ipsos og Effie, både på globalt og nationalt plan i 20 lande, herunder USA, UK, Tyskland, Brasilien, Sydafrika og nu også Danmark.
Mere information
- Partnerskabet med Ipsos udmønter sig i en årlig trendrapport, som giver håndgribelige insights og praktiske eksempler på effektiv kreativitet, som virksomheder kan anvende på deres kampagner. Rapporten afdækker de mønstre og strategier, der former de kampagner, som i årets løb har været bedst til at flytte markedsandele, holdninger og adfærd.
- Effie Awards Denmark og Ipsos kommer til at afholde en række fælles arrangementer med henblik på de mest fremtrædende trends fra rapporten, best practices inden for kreativ effektivitet og key notes fra Ipsos globale thought leadership team.
- Effie Awards Denmark afvikles ved en stor prisuddeling den 21. november.
- Læs mere om Effie Awards Denmark her: https://kreakom.dk/effie-awards-2/
Om Effie Awards Denmark
Effie er en pris, der hædrer dokumenterbar effekt og kvaliteten af den kreative ide og eksekvering. Effie Awards blev skabt i USA og første gang uddelt i 1968. Prisen bliver i dag afviklet igennem mere end 50 partnerskaber, herunder Global Effies, regionale programmer i bl.a. Europa, Mellemøsten/Nordafrika og Latinamerika samt en række nationale Effie-partnerskaber. I Danmark er Kreativitet & Kommunikation officiel dansk Effie-partner og står for at afvikle prisen i samarbejde med Dansk Erhverv under navnet Effie Awards Denmark.
Om Ipsos
Ipsos er et af verdens førende analysefirmaer med omkring 20.000 medarbejdere fordelt i 90+ lande. Gennem dybdegående analysearbejde hjælper vi vores kunder med at forstå den komplekse verden, vi lever i, og inspirerer dem til at tage bedre beslutninger. Vi brænder for innovation og stræber konstant efter at udvikle nye forskningsmetoder og anvende den nyeste teknologi til at komme tættere på forbrugerne og afdække nye indsigter.
For yderligere spørgsmål kontakt Sofie Antorini, kommunikationsansvarlig i Kreativitet & Kommunikation, på +45 2856 6075 eller sa@kreakom.dk