EACA kommer med udgivelse om sunde organisationer og medarbejdertrivsel

I ny udgivelse om medarbejdertrivsel adresserer den europæiske brancheorganisation EACA (European Association of Communications Agencies) behovet for sunde organisationer, og arbejdet med medarbejdertrivsel, som et afgørende konkurrencebarometer i post-covid-samfundet

I et forsøg på at styrke branchen og de enkelte bureauer, ved at fremme trivsel og velbefindende blandt medarbejdere, har EACA, hvor Kreativitet & Kommunikation er aktivt medlem, netop udgivet “Organisational Health, the New Competitive Advantage in a Post-COVID World”.

Udgivelsen indeholder bidrag fra bl.a. EACA Health Communications Council, hvor Philip Chin er chairman, samt fra professor i organisationspsykologi Cary Cooper. Den afdækker, hvordan ledere indenfor kommunikationsbranchen seriøst og målrettet kan arbejde med at skabe sunde organisationer og høste frugterne af dette – bl.a. i forhold til rekruttering og fastholdelse af profiler og talenter.

Ved at læse udgivelsen her kan du få en række idéer, indsigter, og en masse ny empirisk viden, som du kan trække på i udviklingen af din organisation.
Du kan desuden blive klogere på, hvordan den tid, du dedikerer til udviklingen af psykologisk tryghed i din virksomhed, kommer mange gange tilbage – det er faktisk en ganske betydningsfuld konkurrencefordel, fordi medarbejdere der trives, også leverer bedre resultater.

I udgivelsen kan du læse mere, f.eks. om evnen til at aflæse teams og afstemme arbejdsgange herefter, best practice-tilgange til at fremelske trivsel og dermed vækst, samt opbygning af teams, der fungerer.

KreaKom ser frem til at følge udviklingen indenfor trivslen på de europæiske og danske bureauer, og vi deler løbende ud af forskellige indsigter fra EACA og EACA Health Communications Council.