Danske Medier Research overtager driften af Lokalplanner.dk

Lokalplanner.dk stod til at lukke sammen med lukningen af salgsorganisationen De Lokale Ugeaviser (DLU). Behovet for opdateret og dokumentation og indsigt i lokal og tværregional planlægning af kampagner er vigtigt for mediebureauerne, og de danske lokale ugeaviser har lyttet til de behov som bureauerne har givet udtryk for. Dansk Medier Research vil sikre Lokalplanner.dk’s fortsatte opdatering til glæde for dem, der planlægger kampagner, som involverer lokale ugeaviser.

Lokalplanner.dk er et værktøj, som både ugeaviser og bureauer anvender til planlægningen af kampagner i de lokale ugeaviser. Værktøjet giver overblik over samtlige af landets ugeaviser, deres geografiske forankring, oplagstal, dækningsgrad, læsertal mv. Således er værktøjet værdifuldt, når en annoncør skal formidle et budskab til specifikke geografiske områder eller på tværs af landsdele. Danske Medier Research har på opfordring fra foreningens medlemmer overtaget arbejdet med driften af Lokalplanner.dk.

Læs pressemeddelelsen hos Danske Medier her.