Dansk reklamemarked fortsætter de gode takter i 2. kvartal 2024
I andet kvartal stiger omsætningen på annoncemarkedet til 4,2 milliarder kroner, og takterne fra første kvartal 2024 fortsætter i andet kvartal 2024 med en vækst på 5,8% i forhold til andet kvartal 2023.
IRM der analyserer det danske annoncemarked på vegne af KreaKom og Danske Medier, præsenterer ny rapporter om det danske annoncemarked i Q2 2024. Væksten domineres af annonceinvesteringer i video. Online video voksede med 24% og, Addressable TV øget med 23%. Også social øget stærk drevet af social video.
”Det er positivt, at de takter vi så i sidste kvartalsrapport, at markedet havde vendt ifht. 2023 i 1. Kvartal nu fortsætter og endda med lidt større kraft i 2. kvartal.” siger Malene Birkebæk, Adm. direktør i KreaKom.
For yderligere information: Carsten Lundsfryd. Kontakt. +45 2530 3366. cl@kreakom.dk eller Tobias Hedström, IRM, +46 (0) 735965180
IRM er et uafhængigt, selvfinansieret institut, hvis formål er kontinuerligt at undersøge annoncemarkedet i Norden. Med denne intention gennemfører IRM analyser og prognoser vedrørende markedernes udvikling