Webinar: E-handelsanalysen 2024: Forstå dine segmenter og målret dine indsatser
Arrangement

På webinaret dykker vi ned i de fem forskellige segmenter fra Dansk Erhvervs E-handelsanalyse: De unge, Singler og par, Børnefamilier, De midaldrende og Pensionister. Vi ser nærmere på, hvordan de agerer, hvilke behov de har, og hvad det betyder for din forretning. Derudover fortæller Nadia Jun fra Duff Beauty, Rasmus Panduro fra Spies og Kenneth Nørgaard fra BabySam, hvordan de arbejder strategisk med hver deres segment: de unge, de ældre og børnefamilierne.
Siden 2013 har Dansk Erhverv og Wilke gennemført E-handelsanalysen, som i dag er Danmarks mest omfattende kortlægning af digital købsadfærd. Eller som et medlem af Dansk Erhverv sagde på vores første webinar den 25. februar 2025, som du kan gense her: ”E-handelsanalysen er en bibel, man ofte får lyst til at slå op i.”
Dansk Erhvervs E-handelsanalyse 2024 er netop udkommet, og som deltager på webinaret kan du se frem til at få dugfriske indsigter i de forskellige segmenters digitale købsadfærd, behov og præferencer. E-handelsanalysen giver dig en unik mulighed for at forstå, hvad der er fælles på tværs af segmenterne, og hvad der gør dem unikke hver især. Du får også konkrete pejlemærker i forhold til, hvilke trends du bør holde dig opdateret på, hvis du målretter dig mod bestemte målgrupper. Alt dette er essentiel viden, hvis du vil være relevant for netop din målgruppe. Som noget nyt findes analysen også i en interaktiv udgave, hvor du selv kan filtrere indsigterne efter segmenter.
På webinaret deler Duff Beauty, Spies og BabySam deres perspektiver på, hvordan de arbejder strategisk med forskellige segmenter, og hvordan de i praksis har brugt analysen til at udvikle konkrete initiativer rettet mod specifikke målgrupper. For det er ikke nødvendigvis de samme succeskriterier, der skaber en god digital købsoplevelse for unge, ældre eller børnefamilier.