Turisme og oplevelsesøkonomi og Dansk Marketingforsknings Pris 2019

Arrangement

Dansk Erhverv og Dansk Markedsføring inviterer til prisvinderforelæsning, oplæg og paneldebat om turismemarkedsføring på Børsen.

Dansk Marketingforsknings Pris 2019 tilfalder i år Alexander Josiasen, der er professor og direktør for Center for Turisme og Kultur Management på Copenhagen Business School. Hans forskning fokuserer på forbruger- og turistadfærd, på strategi og det at skabe konkurrencefordele. Han har udgivet artikler om sin forskning i en række af de mest prestigefyldte internationale marketing- og turistblade, og han er forfatter af førende lærebøger om global marketing management.

Udover prisvinderforelæsning med Alexander Josiasen kan du på dagen opleve paneldebat og oplæg. Bliv blandt andet klogere på, hvordan man på Færøerne markedsfører destinationen på en ny, anderledes og succesfuld måde. Og hvordan VisitDenmark markedsfører Danmark i Kina.

Dansk Marketingforsknings Pris blev indstiftet i 1955 af Dansk Salgs- og Reklameforbund og HD- Klubben for Salg og Reklame under navnet Dansk Erhvervslivs Pris for Afsætningsøkonomisk Forskning. Fonden har gennem de sidste 60 år støttet det danske erhvervsliv ved at støtte forskningen inden for det afsætningsøkonomiske område med henblik på at sikre udviklingen af nye metoder og ny viden.
Dette opnås ved at hædre forskere, som yder et vigtigt stykke marketingforskningsarbejde. Der lægges vægt på, at de udvalgte forskeres arbejde har en væsentlig værdi for de danske virksomheders marketingfunktion. Prisen bliver tildelt som hæderspris for værdifuldt udført markedsforskningsarbejde.

PROGRAM
13:00 – 13:15: Ankomst og indtjekning, kaffe og vand

13:15 – 13:25: Velkomst og introduktion til dagens program v/ Carsten Wandorf, Formand, Dansk Marketingforsknings Pris og CEO, Fritz Schur Consumer Group A/S

13:25 – 13:55: Oplæg: Hvordan markedføres Danmark i Kina? v/ Jan Olsen, adm. direktør, VisitDenmark

13:55 – 14:20: Hvordan markedsfører man en destination på en ny, anderledes og succesfuld måde v/ Guðrið Højgaard, Director of Tourism, Visit Faroe Islands

14:20 – 14:35: Pause

14:35 – 14:50: Motivation af Dansk Marketingforsknings Pris v/ Adam Lindgreen, professor, PHD, Head of Department of Marketing, CBS

14:50 – 15:20: Oplæg: “Thoughts about the Images and Biases that Consumers have: How Firms and Consumers can Benefit from better Understanding them” v/ Alexander Josiassen, Professor of Marketing and Tourism Management, Department of Marketing, CBS

15:20 – 16:00: Paneldebat v/ moderator Lars Ramme Nielsen, chef for turisme og oplevelsesøkonomi, Dansk Erhverv.
Paneldeltagere:

  • Jan Olsen
    adm. direktør, VisitDenmark
  • Peter Høgh Pedersen
    Administrerende direktør, Villa Copenhagen og Nordic Choice Hotels
  • Henrik Busch
    bl.a. tidligere formand for Handelsudvalget i Dansk Erhverv, formand repræsentantskabet, Wonderful Copenhagen

16:00 – 16:10: Afrunding

16:10 – 16:45: Netværk, vin og snacks

FRISTER
Tilmeldingsfrist d. 29. april 2019
Afmeldingsfrist d. 29. april 2019