SEO og AI – sådan udnytter du ChatGPT til at styrke SEO

Arrangement

Udforsk potentialet i ChatGPT og få omfattende viden om large language modeller og ChatGPT’s funktioner. Få indsigt i fordele og ulemper og opdag hvad Google mener om AI-genererede tekster. Opnå ekspertise inden for SEO og Google Ads-strategi ved at udnytte ChatGPT til indholdsgenerering, målgruppeanalyse og søgeintention.

Introduktion til ChatGPT

  1. Hvad er Large Language modeller?
  2. Hvordan fungerer ChatGPT
  3. Fordele og ulemper med ChatGPT
  4. Hvad mener Google om AI genererede tekster?

Hvordan kan du bruge ChatGPT til din SEO & Google Ads strategi?

  1. Indholdsgenerering
  2. Målgruppeundersøgelse
  3. Afdæk søgeintentionen
  4. Produktbeskrivelser
  5. Kategoribeskrivelser
  6. Personalisering

 Hvor er Google og Bing på vej hen?

  1. Google Bart – search generative Experience
  2. Bing AI search – Copilot

Workshop

  1. Hvad er, og hvordan arbejder man med Prompt Engineering
  2. Sådan finder du de gode ChatGPT plugins
  3. Find eller find ikke søgeord
  4. Afdæk en søgeintention
  5. Opbyg topic clusters
  6. Læs at anvende CIDI-frameworket (Context-Instruction-Details-Input)
  7. Skriv en kategoritekst
  8. Skriv en produkttekst
  9. Arbejd med sprogformat
  10. Implementer tone of voice i et blogindlæg
  11. Prompt chaining
    1. Sådan træner du en Chat
    2. Find en målgruppe og udarbejd et budskab til målgruppen/erne
  12. SEO / Google Ads Synergi

Krav til deltagelse

  1. Medbring din egen computer
  2. Du SKAL have ChatGPT plus

Målgruppe

Workshoppen henvender sig til alle der arbejder med indholdsoptimering og søgeordsoptimering, samt search marketing.