Praktisk markedsføringsret – Kolding

Arrangement

Vi gennemgår markedsføringsloven med inddragelse af databeskyttelsesforordningen (GDPR) set fra virksomhedens vinkel.

For at sikre vi ikke glemmer den praktiske vinkel, har vi inviteret Birgitte Pasgaard fra JYSK Holding. Hun er Head of Legal hos JYSK koncernen og har flere års erfaring med udformning af markedsføring for JYSK, IDEmøbler og ILVA.

Med dig hjem får du overblik over seneste afgørelser fra domstole og Forbrugerombudsmanden samt gode råd til, hvordan din virksomhed kan tilrettelægge jeres markedsføring i overensstemmelse med lovgivningen.

På programmet for dagen er bl.a. følgende emner:

  • Prismarkedsføring
  • Vildledning generelt
  • Skjult reklame
  • Brug af bloggere
  • Spam; eks. indhentelse af permission, udformning af samtykketekster, tip en ven/ønskelistedeling
  • Konkurrencer
  • Brug af garantier
  • Markedsføring af kreditaftaler
  • God skik – både overfor forbrugeren og andre erhvervsdrivende
  • Erhvervshemmeligheder
  • Praktisk håndtering af klager fra kunder
  • Praktisk håndtering af henvendelser fra myndigheder.

MÅLGRUPPE
Personer som udfører eller er ansvarlig for virksomhedens markedsføring.

FRISTER
Tilmeldingsfrist d. 19. februar 2019
Afmeldingsfrist d. 24. februar 2019

UNDERVISERE
Martin Jørgensen, chefkonsulent og advokat, Dansk Erhverv
Birgitte Pasgaard, head of legal, Jysk