Krisekommunikation

Arrangement

Er du forberedt på at håndtere kritiske journalister, usikre medarbejdere og utilfredse kunder, når krisen rammer?

Lær hvordan du opbygger et stærkt beredskab, så du kan stå fast selvom mediestormen raser med vindstyrke 12.

Kommunikation er afgørende i krisesituationer
Vi lever i et risikosamfund, hvor kriser er på mediernes dagsorden. Alle organisationer er i konstant fare for at komme i en krise, hvor kommunikationen spiller en central rolle for udfaldet.

Analysér krisen
På dette kursus ser vi på de typiske former for kriser og deres stadier og på, hvordan vi i praksis kan håndtere kommunikationen både eksternt og internt i en krisesituation.

Vi arbejder med konkrete cases og analyserer krisefølsomhed og kriseforløb på baggrund af centrale teorier og modeller inden for krisekommunikation.

På kurset lærer du at:

  • vurdere en organisations krisefølsomhed
  • forstå hvorfor kriser opstår, og hvordan de kan udvikle sig
  • kortlægge krisekommunikationens interessenter
  • håndtere kommunikationen under og efter en krise
  • udvikle et kriseberedskab i din egen organisation

Undervisningsform
Undervisningen bygger i høj grad på deltagernes egne cases.

Mellem kursusdagene skal du afsætte tid til hjemmeopgaver og læsning. Du skal regne med at bruge ca. 18-20 timer om ugen.

Prisen omfatter
Prisen dækker undervisning, vejledning, eksamen samt forplejning på undervisningsdagene. Du skal påregne udgifter til bøger og materialer.


Lignende arrangementer

Sådan vinder du (måske) VM i PR

Event

MedlemmerGratis
Ikke-medlemmerGratis
Kreativitet & Kommunikation