Effektmåling og annoncering på sociale medier – Aarhus

Arrangement

Vil du vide, hvordan din tilstedeværelse på de sociale medier virker? Måske som argument overfor ledelsen? Eller som rettesnor for dig selv. På dette kursus får du viden om effektmålinger og redskaber til at optimere din indsats herunder annoncering på Facebook og Instagram.

Derfor skal du tage kurset
Din indsats på sociale medier bliver mere effektiv, når du har et godt kendskab til, hvad der virker og hvordan.
På dette kursus lærer du at lægge en effektmålingsstrategi, som giver valide data at arbejde med i forhold til den videre indsats og udvikling af indhold.
På den måde får du argumenter for, hvorfor (eller hvorfor ikke) din tilstedeværelse og annoncering på sociale medier er et vigtigt arbejdsredskab, samt viden til at afgøre om indsatsen er alligenet med virksomhedens vision.

Vi arbejder primært med Facebook, og udvikler i løbet af kurset en implementérbar effektmålingsstrategi, ligesom du får konkrete redskaber til at optimere annonceringen på Facebook og Instagram.
Du lærer at:

  • opsætte en effektmålingsstrategi (ved hjælp af Avinash Kaushiks Digital Marketing and Measurement Model).
  • planlægge og gennemføre effektiv annoncering på Facebook og Instagram.
  • forstå de grundlæggende principper bag KPI’er.
  • gennemføre rapportering på baggrund af en effektmålingsstrategi.

Kurset er for dig
Kurset er særligt udviklet til dig, der er journalist eller kommunikationsmedarbejder og til daglig arbejder med sociale medier (primært Facebook) – og nu ønsker en mere strategisk tilgang til arbejdet og at måle resultater i forhold til din indsats.

Sådan foregår undervisningen
Undervisningen veksler mellem oplæg, fælles gennemgang af cases på tavlen, individuel vejledning og gruppeøvelser. Der vil desuden være en hjemmeopgave på ca. 2 sider.
Medbring computer og smartphone.

Gæsteundervisere
I løbet af kurset kommer løbende forskellige gæsteundervisere, som vil præsentere en virksomhedscase eller andet relevant.

Datoer og sted for forårskurset i 2019

13. maj
14. maj
Eksamen: 8. august (online aflevering)

Det indgår i prisen
Frokost er inkluderet i prisen, ligesom der vil blive serveret kaffe, kage og frugt i pauserne både formiddag og eftermiddag.

På kurset møder du
Lykke Borreskov Juulsen
Uddannet cand.ling.merc i PR og kommunikation, og har i dag sit eget sociale mediebureau, hvor et af specialerne er effektmåling.

Niveau
Kurset er kompetencegivende på diplomniveau.

Omfang
Kurset har et omfang på 5 ECTS. Læs mere om ECTS

Adgangskrav
For at blive optaget på kurset skal du mindst have:

  • en relevant kort videregående uddannelse
  • 2 års relevant erhvervserfaring efter din uddannelse.

Opfylder du ikke adgangskravene, kan du søge om dispensation.