E-handel: Strategi og forretningsudvikling
Arrangement

Bliv knivskarp til at udvikle nye forretningsmodeller og digitale strategier. Få indsigt i digitale trends og lær at udnytte de nye digitale muligheder.
På Strategi og forretningsudvikling lærer du at forstå, beskrive, forbedre og udvikle forretningsmodeller. Og ikke alene det – du lærer også, hvordan du opbygger en business case, og hvordan en forretningsplan eksekveres.
Kort sagt: De kernekompetencer, din virksomhed kan bygge fremtiden på – uanset om du befinder dig i en organisation eller er iværksætter.
Vi gennemgår Best Practice eksempler og ser eksempler på, hvordan andre succesfulde virksomheder har gjort det. Du vil blive udfordret. Og det vil din virksomhed også.
FAGLIGT INDHOLD
I et spændende hands-on forløb analyserer og vurderer du jeres digitale strategi og eksisterende forretningsmodel. På baggrund af dette udarbejder du forslag til en ny forretningsmodel. Til sidst udformer du en business case og en eksekvérbar forretningsplan. Projektet er samtidig din eksamensopgave, som du skal forsvare til en mundtlig eksamen.
Forløbet tager udgangspunkt i Osterwalder’s Business Model Generation værktøjer og indeholder:
- Indsigt i e-commerce markedet, trends og nye digitale forretningmodeller
- Udvikling af forretningsmodeller – på cases og egen virksomhed
- Udarbejdelse af digital strategi – udfordringer og muligheder
- Fra forretningsmodel til forretningsplan
Lær og få inspiration fra forskellige fagfolk indenfor e-commerce branchen.
Forløbet giver 5 ECTS.
VIRKSOMHEDENS UDBYTTE
Virksomheden får en medarbejder, der er i stand til at ”læse”, skabe og implementere forretningsmodeller. Et stort plus for virksomhedens vækstpotentiale på den korte bane, men også i forhold til at stå stærkere på fremtidens konkurrencemarked.
UNDERVISNINGSFORM
Undervisningen vil foregå som holdundervisning med en kombination af teori, praktiske eksempler, cases og projektarbejde.
Underviserne har spidskompetencer på hvert deres område og mange års relevant brancheerfaring. Fælles for dem alle er, at de arbejder med emnerne i praksis og dermed har fingeren på pulsen.
Eksamen
Deltagerne udarbejder et projekt, der indeholder: Strategiske overvejelser, forretningsmodel, business case og implementeringsplan. Eksaminationen tager udgangspunkt i projektet og det samlede læringsforløb.
MÅLGRUPPE
Fagmodulet henvender sig primært til ledende medarbejdere, der er involveret i virksomhedens digitale strategi og forretningsudvikling.
Iværksættere med behov for at definere eller redefinere deres forretningsmodel kan også med fordel tage dette fagmodul.
UNDERVISER
Rikke Moseholm, Executive MBA, Lektor Digital Commerce
Rikke Moseholm er Cand. Merc i afsætning og Executive MBA. Rikke har en lang karriere som marketingchef i internationale virksomheder samt i reklamebranchen bl.a. hos Leo Burnett, Triumph International a/s, Dyrberg Kern, Bark Copenhagen og Change of Scandinavia.
DATOER
- Tilmelding senest d.11/02 2020
- Undervisningsdage:
25/02 2020, 03/03 2020, 10/03 2020, 17/03 2020 - Eksamen:
01/04 2020
Mundtlig prøve med baggrund i en individuel synopsis
OPTAGELSESKRAV
For at blive optaget på Diplom i Digital Konceptudvikling skal du opfylde et af følgende adgangskrav:
- En relevant erhvervsakademiuddannelse, fx multimediedesigner, e-designer, datamatiker eller markedsføringsøkonom
- En relevant akademiuddannelse
- En relevant bachelor- eller professionsbacheloruddannelse i fx HA, økonomi og it eller en uddannelse til folkeskolelærer eller journalist
Derudover skal du have mindst 2 års relevant erhvervserfaring efter gennemført uddannelse.
Hvis du ikke opfylder kravene, kan du muligvis optages på baggrund af en realkompetencevurdering.