Det bæredygtige rapporteringsspor: Den dobbelte væsentlighedsanalyse

Arrangement

Det bæredygtige rapporteringsspor fortsætter, når vi den 13. november kl. 14 skyder den næste webinarrække med fokus på CSRD i gang. 

Vi begynder med den dobbelte væsentlighedsanalyse (DMA), som er centralt for virksomheder, der skal i gang bæredygtighedsrapportering.

Bæredygtighedsstandarderne (ESRS’erne) indeholder 12 ”bokse”, som indeholder en række oplysningskrav og datapunkter, som virksomhederne skal bruge til at rapportere efter. I dette webinar fokuserer vi på ESRS 2 – Generelle oplysninger, der allerede er bedre kendt som den dobbelte væsentlighedsanalyse.

Analysen bliver brugt til at vurdere og prioritere, hvilke bæredygtighedsområder jeres virksomhed skal rapportere om. Udgangspunktet er at se nærmere på, hvordan jeres virksomhed påvirker omverdenen, og hvordan omverdenen påvirker jeres virksomhed.

Fokus er på, hvordan man kommer i gang med DMA’en, og hvordan analysen kan understøtte arbejdet med at leve op til de nye rapporteringskrav.

Ved webinaret får I inspiration til, hvordan man udarbejder DMA’en. Med baggrund i praksis får man indsigt i identifikation og afgrænsning af relevante ESRS’er. Der bliver også delt erfaringer, dilemmaer og udfordringer, som virksomheder står overfor.

Dansk Erhverv og FSR – danske revisorer står bag webinarrækken ’Det bæredygtige rapporteringsspor’. Som revisor optjener du 1 OE-time. Efter deltagelse vil du automatisk modtage et digitalt kursusbevis.

Program

14:00 – 14:00: Velkommen og introduktion, Ellen Marie Friis Johansen, Dansk Erhverv
14:05 – 14:40: Sådan udarbejder du den dobbelte væsentlighedsanalyse, Marie Voldby, Deloitte
14:40 – 15:15: Erfaringer og vidensdeling, Helle Carlsen Nielsen og Joshua Bragg, Falck
15:15 – 15:30: Q&A, Ellen Marie Friis Johansen, Dansk Erhverv
15:30: Tak for i dag

Frister:

  • Tilmeldingsfrist d. 13. november 2024
  • Afmeldingsfrist d. 13. november 2024

Lignende arrangementer

Juridisk update: Forbrugerombudsmandens nye anbefalinger til grøn markedsføring

Event

Kun for medlemmer0 kr
KreaKom

Markedsføring af fødevarer målrettet børn og unge

Event

Medlemmer0 kr
Ikke-medlemmer990 kr
No show gebyr500 kr
Webinar

Persondata: Grundlæggende og opsamling på praksis for 2024

Event

Medlemmer0 kr
Ikke-medlemmer990 kr
Online