Compliant brug af digitale kanaler og SoMe i medicinalindustrien
Arrangement
Gør jeres digitale interaktion med sundhedspersonale og patienter både compliant og engagerende.
indhold
Dette endagskursus hjælper lægemiddelvirksomheder og deres medarbejdere med at mestre brugen af sociale og digitale medier i et compliance-perspektiv, både relateret til information om sygdom og sundhed samt kommunikation om lægemidler – for eksempel:
- Hvad er virksomhedens ansvar i forhold til brugerkommentarer på sociale medier, og hvordan håndteres de korrekt?
- Hvad må en medarbejder i en medicinalvirksomhed egentlig gøre?
- Hvad kan en medicinalvirksomhed og dens medarbejdere få ud af at være aktive på sociale medier?
For at gøre kurset så relevant og direkte anvendeligt som muligt, arbejder vi ud fra cases og dilemmaer på sociale og digitale medier, fx Facebook, LinkedIn, Youtube og TikTok, samt hjemmesider, webinarer og e-mails til HCP’er.
På kurset gennemgår vi de regler og branchespecifikke retningslinjer, der gælder for digital kommunikation i pharma. Derudover vil du lære fra kolleger i andre pharma-virksomheder, som deler cases fra deres arbejde med digitale kanaler og sociale medier.
For at få det største udbytte af kurset anbefaler vi, at du gennemfører e-learning-kurset “Lægemiddelindustriens Reklamekodeks” på forhånd.
Andre kursister siger
“Emnerne på agendaen var yderst relevante for mig, og alle speakerne var meget dygtige og inspirerende og leverede mere, end jeg havde forventet.” – Helle Knokgaard, Customer Engagement Manager.
“Jeg vil anbefale dette kursus, særligt til en kollega, som ikke har det store kendskab til pharma og compliance-reglerne.” – Emilie Lund Egsmose, Senior Advisor, Advice A/S
“Kurset er en god introduktion til compliance for nye medarbejdere i industrien.” – Morten Gottlieb Jensen, Associate Brand Lead, Cardiovascular, Bristol Myers Squibb
“Det var relevante cases og afgørelser, der blev gennemgået for os samt to interessante oplæg. Jeg vil klart tage nogle idéer og tilgange med mig videre.” – Albert Andersen, Marketing Graduate, Boehringer Ingelheim Danmark A/S
“Det var det bedste, mest lærerige og mest hands-on kursus jeg har været på. Der var meget brugbar information, som jeg direkte kunne gå hjem og anvende i min hverdag. Og fedt med cases fra andre virksomheder.” – Elisa, Marketing Coordinator
Keywords
- Digitale kanaler
- Sociale medier
- Regler for brug
- Interaktion med sundhedspersoner
Tilmeldingsfrist
9. marts 2026