Fremtidens bureauledelse i en Intelligent tidsalder: Bureaulederseminar 2025

Arrangement

“AI will not replace humans, but those who use AI will replace those who don’t.” – Ginni Rometty, Former CEO of IBM.

Spørgsmålet er ikke længere, om AI får betydning for den måde, vi driver bureau på.

Spørgsmålet er: Hvordan leder vi, når kunstig intelligens for alvor begynder at ændre vilkårene for vores arbejde, vores samarbejde med kunder, vores organisering – og måske os selv?

På årets bureaulederseminar stiller vi skarpt på de muligheder og udfordringer, AI bringer med sig for bureauledelse, kundesamarbejde og forretningsudvikling – i 2025 og frem.

Vi har inviteret nøglepersoner fra forskellige typer af virksomheder – og både bureau- og kundeside – til at dele konkrete erfaringer, perspektiver og cases om, hvordan AI påvirker alle dele af forretningen.


Det, vi skal tale om
AI og ledelse – hvad kræver det af os som bureauledere?

Hvad det betyder at lede i en tid, hvor AI både udfordrer og udvider vores faglighed. Claus Riekehr Møller (Cadpeople) og Anders Kern (DR) deler, hvordan de arbejder med AI – og hvad det gør ved deres organisationer og roller som ledere.

Kunderne og AI – hvem tør hvad?
Malene Birkebæk fra KreaKom vil her præsentere en helt ny CMO-analyse om kundernes forventninger til bureauer, for hvad vil kunderne egentlig have af os i en AI-verden? Det skal vi desuden høre Søren Mohrs (Nestlé) tanker omkring, der kender både bureau- og kundesiden og giver sit bud på, hvor modet – og tøven – er størst.
AI som forretningsmulighed – hvor åbner det nye døre?

Lars Gudbrandsson (Ritzau, tidligere IIH Nordic) klæder os på med nye perspektiver og vinkler, der kan forløse potentialet i AI som forretningsmodel. Hvor ligger produkterne og det uudnyttede potentiale?


Netværksmiddag

Ligesom sidste år slutter vi af med en uformel middag på Båden, hvor der er mulighed for at fortsætte samtalerne og styrke netværket med kolleger fra branchen.

Vi ses på Nordatlantens Brygge.

Vi glæder os.

Program

11.30 – Ankomst til Nordatlantens Brygge

12.00-12.30 – Frokost

12.30.12.45 – Velkomst v. Malene Birkebæk, adm. direktør hos KreaKom
__________________________________________________________________________________________

12.45-13.45 – Session 1: Fra mandskab til mindset: Hvad AI kræver af fremtidens bureauledere – Om at designe organisationer, hvor mennesker og maskiner løfter hinanden
v. Claus Riekehr Møller, CEO, Cadpeople A/S & Anders Kern, underdirektør, DR

Skal vi være færre, flere – eller nogen helt andre? AI kan erstatte mennesker, men også forstærke deres evner. Hvornår gør det hvad – og hvad betyder det for ledelse og organisering?

Claus Riekehr Møller fra Cadpeople lægger ud og fortæller, hvordan bureauet arbejder med AI i praksis – og hvorfor de har formuleret fem etiske dogmer for brugen af teknologien.
Bagefter deler Anders Kern, underdirektør i DR, erfaringer med AI’s betydning for organisation og ledelse i en stor offentlig medievirksomhed.

13.45-14.15 – Pause
14.15-15.15 – Session 2: AI hos kunderne: Hvem er modigst – bureauerne eller kunderne?
Om kundernes syn på AI hos dem selv og hos bureauerne. Hvad er forventningerne og mulighederne?
Præsentation af ny CMO-analyse om kundernes forventninger til bureauer v. Malene Birkebæk, KreaKom og oplæg fra kundesiden v. Søren Mohr, Nordic Media & Digital Manager, Nestlé & Founder

Hvordan bruger kunderne AI, og hvad forventer de af bureauerne, når det kommer til AI? Produkter, services og i den måde, bureauer arbejder på? Hvad er de vigtigste prioriteter? Og hvad med de etiske overvejelser og den tillid, som kunderne har til AI-drevne løsninger? Hvem har det største mod eller reservation – kunderne eller bureauerne?

15.15-16.15 – Netværkstid med kaffe og kage
16.15-16.45 – Session 3: AI og mulighedsrummet: Forretningsmodeller, produkter og potentialer – Om AI som en potentiel ny superkraft for virksomheder v. Lars Gudbrandsson, CCO, Ritzau – tidligere CEO, IIH Nordic.

Hvordan kan AI bruges som drivkraft for innovation og vækst? Hvad kan AI være med til at udvikle forretningen indadtil og udadtil. Vi ser på, hvordan bureauer kan identificere nye forretningsområder, produkter og services med hjælp fra AI.

Lars Gudbrandsson giver sit bud på bureauernes mulighedsrum, hvis de omfavner AI. Derefter deler medlemmer caseeksempler på, hvordan de har brugt AI til at udvikle deres forretning og offering.

17:30 – Middag på Båden, Wilders Pl. 15c, 1403 København K

________________________________________________

Vedr. tilmelding: Ved aflysning senere end en 21 dage før seminar betales 50 % af det samlede beløb. Ved aflysning senere end 14 dage før seminar betales det fulde beløb.

Når du tilmelder dig til et arrangement, skal du vide, at dit navn, din e-mailadresse, din stillingsbetegnelse og den virksomhed du arbejder hos, vil blive videregivet som deltagerlister eller i form af kalenderinvitation, hvor du dermed er synlig for andre deltagere og oplægsholdere.

Derudover kan der ved fysiske arrangementer blive taget situationsbilleder til brug for KreaKoms egne medier f.eks. nyhedsbreve og sociale medier f.eks. vores LinkedIn profil.

Praktisk information

Tid & sted

10. september, kl. 11.30-17.00.

Nordatlantens Brygge
Strandgade 91
Christianshavn 1401, København K.


Pris

Medlemmer (uden middag): 2.500 kr. ekskl. moms 
Øvrige (uden middag): 3.500 kr. ekskl. moms 

Bemærk: ved aflysning senere end en 21 dage før seminar betales 50 % af det samlede beløb. Ved aflysning senere end 14 dage før seminar betales det fulde beløb.


Middag

Kl. 17.30 på Båden, Wilders Pl. 15c, 1403 København K
Pris: 1000 kr.


Tilmeldingsfrist

2. september.

 


Lignende arrangementer

Dansk Erhvervs Rådgiverdag 2026

Event

Medlemmer0 kr.
Ikke-medlemmer0 kr.
No show gebyr500 kr.
Axelborg