Det effektive Effie arbejde – Kick-off på Effie Awards 2025
Arrangement

Det effektive Effie arbejde – Kick-off på Effie Awards 2025
Kom med til årets Effie Kick-off, hvor vi i år sætter fokus på håndværket bag at skrive en Effie-case: hvordan kommer du i gang, og ikke mindst hvordan kommer du godt i mål?
I samarbejde med Ipsos inviterer KreaKom til en formiddag, hvor vi sammen dykker ned i maskinrummet og får indspark til, hvordan du skriver en stærk case, ligesom vi i fællesskab skal blive klogere på de strategiske fordele ved at indsende til netop Effie.
Derudover får du indsigt i, hvad juryen særligt lægger vægt på, og hvilke tendenser der præger de mest succesfulde Effie-cases siden Effie’s opstart herhjemme i 2022.
Dette er en unik chance for at få indsigt i de strategiske overvejelser bag Effie og få konkrete værktøjer med hjem, der kan gøre forskellen i din næste Effie-deltagelse – og måske sikre dig en af de eftertragtede statuetter til november.
Program
8:30 – 9:00
Croissanter og netværk
9:00 – 9:10
Velkomst ved Malene Birkebæk, administrerende direktør, KreaKom
09:10 – 9:30
Lars Samuelsen, Chief Strategy Officer & Creative Chairman, Uncle Grey & Juryforperson for Effie Awards Denmark
Oplæg: “Effies – Proving the value of creativity”
Lars Samuelsen fra Uncle Grey fortæller om, hvorfor Effies er en topprioritet for Grey Group, og hvorfor det er værd at prioritere awards med international slagkraft. Uncle Grey har vundet mange priser ved både de danske og europæiske Effies.
Derudover deler han unikke tips fra sin tid som juryforperson, herunder hvad dommerne lægger særlig vægt på i deres bedømmelse, samt hvilke faldgruber man bør undgå.
09:30 – 10:00
Alexander Asmussen, Creative Excellence Leader for Denmark, Ipsos.
Oplæg: ”Kreativ effektivitet og smugkig på danske Effie trends”
Sidste år indgik KreaKom et samarbejde med analysehuset Ipsos om en trendrapport, der giver indsigter og praktiske eksempler på effektiv kreativitet. Rapporten analyserer mønstre og strategier fra indsendte cases i 2022, 2023 og 2024 og viser, hvordan succesfulde kampagner påvirker markedsandele, holdninger og adfærd.
I den forbindelse vil Alexander give et lille smugkig på nogle af de vigtigste indsigter fra rapporten, som udkommer til sommer.
10:00 – 10:20
Suzanne Remillard, Client Service Director, Marketsquare.
Oplæg: “Crack the case”
Suzanne Remillard fra Marketsquare deler sine erfaringer fra sin allerførste Effie-deltagelse i 2024. Hør, hvad der motiverede bureauet til at indsende cases, hvordan de navigerede gennem processen, og hvilke udfordringer og overraskelser der opstod undervejs. Få Suzanne’s bedste råd, så du kan styrke dine egne cases.
10:20 – 10:50
Alexander Faxø, Head of Impact & Associate Partner.
Oplæg: “10 tips til den stærke Effie-case”
”Man kan ikke skrive sig til en Effie Award, men man kan godt skrive sig ud af én”. Så hvordan undgår du det? Alexander Faxø fra Robert/Boisen & Like-minded har skrevet mange prisbelønnede Effie-cases og ved, hvad der virker, og hvordan du skal gribe opgaven an.
Alexander vil derfor bevæge sig i op i helikopteren som erfaren caseskriver og give os sine bedste tips til, hvordan du går fra kampagne til færdig case, og hvor du bør lægge dine kræfter.
10:50 – 11:00
Tak for i dag