Masterclass i AI-roadmap og -strategi

Arrangement

Sådan får dit bureau mere forretningsmæssig værdi ud af AI

AI har på kort tid forandret den danske bureaubranche. Men hvor de fleste bureauer eksperimenterer med AI, er det kun ganske få, der har formået at realisere en reel forretningsmæssig effekt.
Årsregnskaberne viser en negativ vækst i både top- og bundlinje hos flertallet af bureauer siden ChatGPT’s lancering.

Denne masterclass er udviklet til danske bureauer, der vil tage næste skridt: fra AI som eksperiment og værktøj – til AI som strategisk drivkraft for vækst, innovation og konkurrencekraft.

Udbytte
  • Et klart billede af, hvor I befinder jer på jeres AI-rejse – og hvad næste skridt kræver
  • Indsigt i de vigtigste teknologiske trends og organisatoriske kompetencer i 2026
  • Forståelse for, hvordan man udvikler en robust AI-strategi og et realistisk roadmap
  • Et første udkast til bureauets eget AI-roadmap med 10–15 prioriterede use cases
  • Værktøjer og frameworks, der kan tages direkte med hjem til det videre arbejde
Målgruppe

Kurset er for bureaudirektører, partnere og AI-ansvarlige på danske bureauer

Indhold og program
  • Velkommen og introduktion til dagen
    Vi får hilst på hinanden og fundet ud af hvor langt vi er med AI
  • AI i bureauverdenen 2026 – status, trends og realiteter
    Vi får overblik over de relevante AI teknologier og indsigt i bureaubranchens AI udvikling
  • Fra pilot-projekter til fremdrift – hvorfor er det så svært?
    Her får du kortlagt bureauets egen AI-readiness samt indsigt i de typiske barrierer for AI transformation
  • Netværksfrokost
  • Sådan bygger du en robust AI-strategi – fra vision til roadmap
    I denne del af programmet får vi styr på hvad der er en AI vision, usecase og roadmap. Vi får også identificeres hvilke typer AI-projekter, som skaber den største forretningsmæssig værdi for bureauet
  • Fra idé til roadmap – kortlægning af bureauets 10–15 AI-udviklingsprojekter
    Vi får lavet det første udkast til bureauets AI-roadmap og får de prioriterede projekter koblet til bureauets forretningsmål
  • Bureauets AI-strategi: Fra plan til praksis
    Vi runder dagen af med at starte op på udvikling af en robust og konkurrencedygtig AI strategi for bureauet
Undervisere

Cecilie Bonde Christiansen, Lunai Consulting
Cecilie er partner i Lunai Consulting – et dansk konsulenthus med speciale i AI Strategy og AI Adoption. Hun har en baggrund i matematisk modellering og brænder for at finde den optimale balance mellem data, teknologi og menneskelig dynamik i digitale transformationer.

Henrik Jensen, Tatoma Agency Circle Denmark
Henrik har mere end 10 års erfaring som topchef i Aegis Media og en Ph.d. i Business Model Innovation. Han har i en årrække hjulpet danske bureauer og står bag Brandse & Co, Agency Executive Leadership Programme og Tatoma Agency Circle i Danmark.

Praktisk info

Hvornår: Torsdag den 22. januar 2026
Tid: Kl. 09.30–17.00 (let morgenmad fra kl. 09.00)
Hvor: KreaKom, Bredgade 19E, 1260 København K
Pris: Kr. 5.950,- ekskl. moms inkl. forplejning.
Medlemmer af Kreakom får 50% i rabat og deltager til en medlemspris på 2.975,- ekskl. moms inkl. forplejning
Antal pladser: Maksimalt 16 deltagere