KreaKom Masterclass: Markedsføringsret

Arrangement

På ethvert bureau er det afgørende at kende de juridiske rammer for projekter – uanset om det gælder kampagner, influencerindhold eller kommunikation. Det sikrer kvalitet for kunderne og beskytter bureauet mod økonomisk ansvar ved regelbrud eller rettighedskrænkelser.

I takt med indtoget af flere og mere komplicerede regler for markedsføring, platformenes egne regler, brugen af AI og selvregulering for visse typer af produkter, er der nok at holde styr på i jagten på at levere de bedste og mest kreative løsninger til kunderne.

Denne masterclass er udviklet til at give deltagerne et overblik over de vigtigste regler i markedsføringsjunglen, med fokus på nøje udvalgte emner der er relevante for alle bureauer.

Målet er at give et bredt kendskab til mange forskellige problemstillinger for at gøre det lettere at navigere mellem de kreative ambitioner og de juridiske rammer. Kurset klæder alle deltagerne på til at vide, hvornår der især skal ringe en klokke i forhold til at tjekke de juridiske rammer allerede tidligt i udviklingsforløbet.

Meget af undervisningen vil være case-baseret for at gøre indholdet så relevant og genkendeligt for bureauansatte som muligt.

Hvad er indholdet?
  • Bureauansvaret – med eller uden kontrakt
  • Brief fra kunden – er der særlige regler for produktet? -(Alkohol, spil, sundhedsydelser, OTC, fødevarer osv.)
  • Markedsføringslovens hovedregler
  • Relevant selvregulering
  • Grøn kommunikation
  • Rettigheder (herunder AI)
  • Influencers
  • Børn og unge
For deltagerne

Deltagerne får ny eller opdateret viden om juridiske aspekter ved udvikling af kommunikationsydelser – med fokus på bureauets rolle og ansvar. Kurset giver et overblik på tværs af discipliner og problemstillinger.

For bureauet

Bureauet får tryghed i, at medarbejderne forstår branchens regler. Det er en fordel at sende flere ansatte afsted for at styrke vidensniveauet og fremme intern sparring.

Hvem er målgruppen?

Masterclass i markedsføringsret henvender sig reklame, medie- og kommunikationsbureauer. Kurset er et absolut must for nyansatte medarbejdere, men vi også være yderst relevant for erfarne projektledere eller kontaktfolk, der vil opdateres på den seneste udvikling inden for markedsføringsret.

 

Deadline for tilmelding er 10. august.